Avatar billede paven666 Nybegynder
12. november 2007 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs net slår fra hele tiden

Hej hej..

Jeg har en Dell inspiron 9400 med indbygget trådløs net som bruger programmet intel PROset wireless, til at få forbindelse til vores trådløse net herhjemme.. Netværkskortet er Intel(R) PRO/wireless 3945ABG Network connection..

Mit problem er så at den trådløse program hele tiden slår fra.. :S Pludselig mister jeg forbindelsen til vores trådløse, og jeg troede i starten det var vores internet boks, men det er på computeren den er galt(tror jeg da). Nede i højre hjørne får jeg det icon som viser at trådløs er slået fra, selvom den lille knap for trådløs på tastatur stadig lyser :(

Når jeg så genstarter trådløs programmet på computeren, så får jeg forbindelse igen efter 3 sek og det hele kører fint igen..

Dette sker op til flere gange om dagen, men mest når jeg spiller WC3, The frozen throne(ved ikke om det har noget med sagen at gøre, da det også sker når jeg surfer på nettet)..

Tror ikke det er signalet som er noget galt med, da boksen kun er 10meter fra mig, og mellem computeren og den er der kun en tynd trædør..

Jeg har kørt adaware og spybot for at fjerne alt muligt, og kørt virusscan med McAfee og en online virus scan. Begge sagde jeg ingen viruser havde..

Håber en derude kan hjælpe mig :)
12. november 2007 - 00:32 #1
Oplevet i anden tråd: Er der andre (trådløse) net i 'nærheden' ? Som _måske_ kan forstyrre ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2007 - 00:45 #2
Som karise er inde på, kan det være fordi dit netværk kører samme kanal som andre i nærheden, så der derved opstår konflikt...

Du kan teste med NetStumbler 0.4.0 Installer: www.netstumbler.com/downloads
Avatar billede paven666 Nybegynder
16. november 2007 - 21:00 #3
Takker.. Tror det virker nu.. Så læg et svar hver, og i vil begge få 30point ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2007 - 21:06 #4
ok ;)
17. november 2007 - 00:32 #5
Ping...

Hvad har du så gjort lidt mere specifict ?
Avatar billede paven666 Nybegynder
17. november 2007 - 11:59 #6
Jeg skiftede kanal og har kun oplevet det en gang siden i skrev til mig, så jeg takker igen :)