Avatar billede strikerdk Novice
10. november 2007 - 23:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette en fil vha asp.net og c#

Hej eksperter.

Jeg har en upload .NET form, der smider en given fil op i en mappe i roden med filens navn. Samtidigt sender den filnavnet til en access db, som så giver mulighed for at vise filnavn i en datalist. I datalisten er der så mulighed for at "delete" filen hvilket også fungerer via en sql-sætning - problemet er bare at den ikke fjerner filen i selve mappen.

Nogen der kan henvise med et godt link eller komme med et forslag til, hvordan jeg har mulighed for et slette filen fra mappen også - gerne med C#?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2007 - 00:03 #1
Har du prøvet med en ganske almindelig File.Delete(fnm) ?
Avatar billede strikerdk Novice
11. november 2007 - 00:11 #2
Kan du evt. vise et eksempel Arne?
Evt. hvor en button kalder en void der sletter en fil i en mappe :-)
Avatar billede strikerdk Novice
11. november 2007 - 00:25 #3
Er der evt. muligt at smide det ind i sql-sætningen, at den også skal fjerne filen fra mappen - sammen med dataene fra databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2007 - 00:39 #4
Du laver en onclick method på din button.

I den click button kalder du File.Delete - og lavee evt. også database kald.

<asp:Button id="DelBtn" Text="Deletee" OnClick="Delete_Click" runat="server"/>

og:

        protected void Delete_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            File.Delete(fnm);
        }
Avatar billede strikerdk Novice
11. november 2007 - 01:04 #5
Mmm - ja det kan jeg godt se. Jeg tror bare jeg har svært ved at combine det med en datalist eller delete i et gridview. Men der er nok ikke andet for end at jeg må prøve mig frem. smider du et svar arne?
Avatar billede strikerdk Novice
11. november 2007 - 12:20 #6
Ved at smide en checkbox in i gridview, er det så muligt at få den til at slette filen fra mappen også hvis den er checked?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 01:50 #7
Jeg har aldrig leget med GridView men kan du ikke angive en OnRowDeleted som
kører noget kode der sletter filen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2007 - 01:50 #8
Og et svar
Avatar billede strikerdk Novice
12. november 2007 - 08:48 #9
Jeg har forsøgt at lege med en button i Gridview - altså en knap der bliver genereret direkte i grid, men jeg kan ikke rigtigt se hvordan jeg skal få den til at kalde andet end en SQL-streng