Avatar billede michaeljm Nybegynder
10. november 2007 - 12:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bedste webhotel

Hej Eksperter,

Jeg har en internet shop på nettet. Shoppen har på nuværende tidspunkt 400 unikke besøgende om måneden samt en database på 80MB.

Jeg er ude efter en ny hostingsleverandør da jeg er meget utilfreds med min nuværende. Det er vigtigt at database fungere så hurtigt som overhovedet muligt når der surfes rundt blandt produkterne i shoppen.

Mine spørgsmål er som følgende:
Hvor stor er min nødvendighed til dedikeret server? jeg mener, hvad er forskellen på om man har en server for sig selv eller om man deler den med andre som man vel gør med alm. webhotel/hosting?

Har i nogle økonomiske samt kvalitets mæssige gode hostings firmaer som i kan anbefale?(Skal bruge SSL, 5 mail kontoer, 200MB plads, DB, fri traffik)
Avatar billede michaeljm Nybegynder
10. november 2007 - 12:17 #1
Undskyld, mente 400 besøgende om dagen. :)
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2007 - 12:42 #2
Den store forskel er jo at hvis du har en dedikeret server har du serveren for dig selv, dvs. det er kun serveren der reelt sætter begræsningerne. Hvor imod når du har et webhotel så deler du serveren med andre, dvs. at hvis en anden kunde misbruger serveren så går det måske ud over din side performance.
Avatar billede michaeljm Nybegynder
10. november 2007 - 13:05 #3
okay, Jeg har kigget på http://www.verinet.dk/serverhosting.htm
Er det er firma du kender? De tilbyder en  HP QUADCORE 19" SERVER 1x80GB+1GB MED REMOTE MANAGEMENT til 3.995,-

Kan den dække mine behov tror du?
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2007 - 13:22 #4
Husk at har du egen server / dedikeret server så betaler du gerne for trafik. Og så vidt jeg kan se så skal de derefter betale Leje af rackplads osv., bare husk det.

Med 400 brugere om dagen burde det kunne række, men jeg ved jo ikke hvor trafik tung din side er.
Avatar billede michaeljm Nybegynder
10. november 2007 - 13:38 #5
Der bruges ca. 13-15GB pr. mdr.

Men spørgsmåler er om det vil være så meget bedre end f.eks nogle af de andre kendte danske hostingsudbydere på en fælles server. one, dandomain, pil, web10 mv.
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2007 - 14:41 #6
Nu ville jeg aldrig ved One, måske firmaer som Abusiness, PIL, Wannafind ville jeg måske vælge.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
10. november 2007 - 18:17 #7
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. november 2007 - 10:20 #8
Hvis du overvejer en dedikeret server er www.unitspeed.dk og www.intergate.dk en mulighed (begge tilbyder server hosting). Bruger dem selv til hosting.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2007 - 16:42 #9
Jeg vil da meget gerne strikke et tilbud sammen til dig på en dedikeret maskine.
Vi har muligheder i Danmark, Tyskland, England og USA.

Jeg vil så sige at der er fordele og ulemper alle steder, fx. er trafikken dyrere her i Danmark, mens den er billig i fx. tyskland, men der er det bare ikke så nemt at komme til servere.

Hvis du vil have en liste med muligheder, så send gerne en mail til osj@device.dk
Avatar billede nickti92 Nybegynder
14. januar 2008 - 15:13 #10
Hvis du "kun" har 13-15 Gb trafik om måneden vil det efter min mening være dumt og vælge en dedikeret server. Du kan med fordel bruge et godt webhotel. Men forventer du din trafik/besøgende vil stige kraftigt vil det måske være en løsning og finde en dedikeret server som var billig, stabil og med god support.

Kan anbefale flere hvis vi snakker dedikeret server
www.firebee.dk
www.activewebs.dk
www.hcnord.dk
www.ngdc.net ( den dyre løsning )

Det er de 4 selskaber jeg selv har været hostet ved med forskellige løsninger når vi snakker dedikeret server.

Hvis det er webhotel der bliver din løsning, ( hvis du ikke mener dine besøgs tal vil stige voldsomt og du får mere trafik ) så vil jeg nok gå efter den lidt dyre løsning på et webhotel hvis jeg var dig. Men jeg kan self. kun sige hvad jeg selv har af mening og erfaring, det har dog vist sig der hvor jeg har mine private sider idag er meget stabil og har en god service når det kommer til spørgsmål osv. selvom det er i den billige ende af scalaen.

www.firebee.dk ( Her jeg selv er hostet )
www.dandomain.dk
www.hcnord.dk
www.azero.dk

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. januar 2008 - 01:05 #11
Fundet noget
Avatar billede michaeljm Nybegynder
20. januar 2008 - 12:34 #12
Tak for alle de fine svar. Jeg prøver med en virtual server
til at starte med fra hosteurope.de Håber de kan lede op til mine forventninger.