Avatar billede neoman Novice
08. november 2007 - 17:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til liste af ms sql exceptions

Jeg skal have lavet noget exception handling, og afh af hvad type af exception det er skal der ske forskellige ting. Nu kunne jeg eksperimentere mig frem til hvad den siger hver gang, men der må vel være en liste af exceptions et eller andet sted ? Jeg har googlet, men åbenbart alle de forkerte steder.

Nogen som har et link ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
08. november 2007 - 22:06 #1
Exceptions igennem hvad? Driver?
Avatar billede neoman Novice
08. november 2007 - 22:21 #2
Yeah - fra .NET. Mit gæt er, at den har nogle exception-numre eller til og med tekster som er ens uanset driver, men måske tager jeg fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2007 - 03:19 #3
SqlException har en Number property.

For at få en liste med numre bruger du:

select error,description from master..sysmessages
Avatar billede neoman Novice
09. november 2007 - 11:29 #4
tak læg et svar. sproget for teksten i exception.message for en sqlexception afhænger formentligt også af culture settings?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2007 - 15:02 #5
Sikkert, men jeg aner ikke hvilken sprog setting.

Og et svar.