Avatar billede morlin Nybegynder
08. november 2007 - 10:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

billig eller dyr lcd

Hejsa

Jeg er i øjeblikket ved at kigge på en lille fladskærm til soveværelse. Vi snakker 19-22". Jeg har kigget lidt på markedet, og må indrømme at det ikke er helt nemt at finde rundt i. F.eks har Kvickly et 22" Lumatron til 2500 med en kontrast på 1000:1, responstid på 5ms og brightness på 300. Men jeg vil gerne have et Samsung, men det koster 3800 for 19", og kontrasten er kun på 700:1 og responstid på 8ms. Opløsningen er den samme på de fladskærme. Er det så ikke bare at købe det billige Lumatron ... specifikationerne er jo langt bedre end på Samsungs ??
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 10:16 #1
Du skal ikke spekulere på mærket, men finde en butik hvor du kan se dem i drift og dér afgøre hvad du bedst kan lide at se på!
Avatar billede morlin Nybegynder
08. november 2007 - 10:21 #2
Men er det kun på grund af mærket, at Samsung er dyrere ?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2007 - 10:27 #3
sikkert ikke, Samsung plejer at være rigtig godt. Min erfaring er bare at det er billedkvaliteten der afgør hvad man synes bedst om, den er umulig at vurdere uden at se tv'et i drift.

Kiggede selv på LCD sidste år og kiggede på LG og Mirai, valget falgt på den 1000kr billigere Mirai, fordi jeg synes bedst om billedkvaliteten på det tv.
Avatar billede trav4u2 Novice
08. november 2007 - 12:54 #4
Jeg er helt enig med ladyhawke. Ud og kig!

Og når du så er ude kan du også smutte forbi Bilka / A-Z som i denne uge har:
Prosonic 19” med indbygget DVD til 2.400
Prosonic 22” med indbygget DVD til 3.000

Bortset fra det; så er fordelen ved at handle i Kvickly, Bilka og A-Z at du har mulighed for at prøve TV’et og returnere det hvis du ikke synes om det.

Hvis det er en julegave til dig selv :-) kan du måske returnere indtil januar 2008.
08. november 2007 - 16:06 #5
Når du evt. sammenligner billed så bemærk om hvilken signalkilde der bruges!!!
Direkte fra en DVD med digitalt signal eller HF via en alm. analog antenne ?

Evt. http://www.flatpanels.dk/ ???
Avatar billede morlin Nybegynder
25. november 2007 - 19:18 #6
smider du lige et var ladyhawke :-)
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2007 - 19:21 #7
Jeps
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 08:00 #8
Held og lykke med skærmen :o)