Avatar billede christian1696 Nybegynder
07. november 2007 - 16:51 Der er 9 kommentarer

ADSL Åben porte på NETOPIA fra TDC

Hej Eksperter Jeg har fået TDC ADSL og vi så gerne have åbnet nogle porte i min router "netopia" men kan ikke komme i kontakt med den. Hos TDC siger de at den er låst kan det passe??
og er der ikke nogle der man kan gøre for selv at åbne den??

mvh
christian
Ps. prisen for at TDC vil åbne porten er ca. 950 kr
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 16:56 #1
Ja, det passer at Netopia er låst hvis du har enten Medarbejder eller Erhvervs bredbånd
Avatar billede christian1696 Nybegynder
07. november 2007 - 17:13 #2
ja det er medarbejder ADSL. Men kan du ikke fortælle mig hvordan jeg kan åbne det??

MVH
Christian
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 17:44 #3
Nej, det kan jeg ikke da jeg godt kender Routeren, men har aldrig haft et behov for at rode med porte i den, da jeg har egen router på de forbindelser som vi har et behov for. Jeg ved kun at du kan komme i vanskeligheder hvis du hacker den og den ikke virker mere eller du har problemer med at komme på nettet
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
08. november 2007 - 09:25 #4
Det er helt korrekt at det ikke er muligt at ændre i routerens opsætning. Og ja TDC vil have 950,- for det.
Har selv haft samme problem, så går ud fra at din Netopia Router er med indbygget modem, så det ikke er muligt at køre direkte på din egen router hvis du har en sådan.
Men! Hvis du nu har en router i forvejen kan du bare henvende dig i den lokale TDC butik, medbringe din Netopia router fra TDC incl. Kabler den blev leveret med, og bytte den til et almindeligt bredbånds modem, kvit og frit.
Har du ikke selv en router kan du jo investerer i en, de fås vel for cirka 2-300 kr og opefter. Det er i hvert fald en langt billigere løsning end at betale TDC 950,- og så har du også i fremtidem mulighed for at rode med alle de indstillinger du kunne ønske dig :o)
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2007 - 14:43 #5
Det er ikke sikkert han kan få lov til at bytte sig til et Modem, det er noget virksomheden så vidt jeg er orienteret kan vælge at lukke af for
Avatar billede christian1696 Nybegynder
08. november 2007 - 18:39 #6
Jeg tror jeg prøver at gå ned og få byttet til et modem bare!!
Tak for de gode råd! ;-)
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
09. november 2007 - 08:56 #7
Om det er virksomheds relateret, skal jeg ikke kunne svare på. Men det skulle da ikke undre mig om det forholder sig sådan.
Det var det svar jeg fik på en klage jeg sendte til TDC. Her klagede jeg over at det ikke var muligt at ændre i konfigurationen af routeren, og at jeg kunne nøjes med et alm. modem.
Af svaret fremgik det så at "selvfølgelig" kunne jeg da få et modem istedet for. Ud fra det svar gik jeg ud fra, at det var en almindelig service hos TDC, men det kan da godt være at de lige har undersøgt hvem jeg fik medarbejder bredbåndet igennem, inden de kunne sige at det da selvfølgelig var en mulighged :o)
Men lad os endelig høre om ikke det kan lade sig gøre for dig også ! :o)
Avatar billede leif Seniormester
24. november 2007 - 14:01 #8
Noget nyt ?
Avatar billede falchen1 Nybegynder
09. januar 2008 - 11:04 #9
virksomheds relateret . .
Du skal ringe til tds og bede om at få et modem, så sender de et modem med returkasse til din ruter det koster dig kun fragten.
Derefter bestiller du http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=150023 fra shg.

Så har du fuld kontrol over dit system igen.

Det er det jeg har valgt