Avatar billede ubs Nybegynder
06. november 2007 - 16:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problemer med graf kort og eller driver.

jeg har store problemer med mit graf kort og eller driver "tror jeg"????

Når maskinen starter op er der vandrette striber under noget af opstarten. Og når den kommer til log ind skriver min skærm så "no signal" men lyden for xp opstart kommer ????

Den vil godt virke hvis jeg kører maskinen i fejlsikret tilstand uden nogen graf driver installeret, men lige så snart jeg installerer driveren og genstarter er problemet der igen ?

Er mit grafkort FUCKED eller hvad er mine muligheder?

VH UBS

min com
CPU: CORE 2 Quad
Bundkort: asus pk5 deluxe
Ram: 2GB
GPU: radion 1300pro
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 17:11 #1
Kontroller, at kortet sidder helt i bund i soklen.

Har du afinstalleret gamle drivere inden du installerede?

Har du hentet nyeste driver fra producentens hjemmeside?
Avatar billede ubs Nybegynder
06. november 2007 - 17:29 #2
jeg har afinstalleret gamle drivere inden jeg prøvede den nye fra ATI hjemmeside... Men problemet er der endnu.

På bundkortet er der en lampe der "skulle lyse" hvis kortet ikke er sat korekt i men jeg prøver lige at se kontroller det alligevel...

Kan problemet være at den gamle driver ikke er blevet afinstalleret korrekt???
Jeg afinstallerede ved at gå ind i tilføj fjern pogrammer.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 17:32 #3
Nej, det burde kunne gøre det.

Har du prøvet kortet i en anden pc?
Avatar billede ubs Nybegynder
06. november 2007 - 17:43 #4
nej men det skal jeg da lige have prøvet. Har bare ikke lige nogen pc jeg kan prøve kortet i !!!!! må lige ud og høre mine venner :-)

Hvordan giver jeg dig Points/karma osv??? Og hvis kortet viser sig at funke kan jeg så genoprette dette spørgsmål eller skal jeg lave et nyt??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 17:59 #5
Du kan først give points, når jeg har lagt et svar :)

Men lad bare dette stå åbent, til vi har fundet fejlen.
Avatar billede ubs Nybegynder
06. november 2007 - 18:02 #6
cool jeg skriver igen når jeg har fået det testet !!!!!! mange tak for hjælpen  indtil videre mand !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2007 - 22:50 #7
Når det virker i fejlsiikkeer tilstand, err det givetvis driveren den er gal med.

Afinstaler driveren, og inden du genstarter, skal du i windows\inf finde den informationsfil der hører til dit grafikkort.
Kan du ikke se INF mappen underr Windows, er dett fordi du har "vis ikke skjulte filer og mapper" aktiveret. Det fjerrner du under funktioner > mappeindstilinger. Scrool ned til vis skjulte filer ogg mapper, marker dette og tryk på OK.

Nu skal du kunne se INF mapen.
I og med et er ett ATI kort du har, begybder informationsfilen givetvis med ati. Åben dem der starter med ati, og står der noget med grafikdriver eller display driver, sletter du efterfølgende filen.
Når der ikke er flere informationsfiler til dit kort, genstarter du maskinen, og starter på en helt frisk installation af din grafikdriver. Som nævnt helst den sidste nye fra producenten.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 23:01 #8
->dragonknight: En HW fejl kan godt give samme symptomer, så det er ikke givet på forhånd, at det driveren den er galt med :)

Det skyldes, at når driveren ikke er indlæst, vil kortet ikke yde korrekt og derved trække færre ampere, hvilket kan være præcis nok til, at det vil fungere på et minimum.
Avatar billede ubs Nybegynder
19. november 2007 - 16:34 #9
så har jeg langt om længe fået testet mit grafkort og det viser sig at være en HW fejl. Kortet funker ikke når der er instaleret driver på en anden computer !!!!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. november 2007 - 18:34 #10
Godt du fandt fejlen.

Det må jo så være en bytter :)