Avatar billede jhoumann Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virtuelle mapper i Vista - hvordan?

Hej. Jeg har installeret Vista og Visual Studio 2005. Ingen problemer. Når jeg opretter en virtuel mappe via IIS-manager-værktøjer kommer det rigtigt ikon. Når jeg lægger ASP.NET script eller ordinær HTML i mappen og forsøger at køre det via: localhost/test/hello.aspx (for eksempel). Så får jeg følgende fejl:Fejlen kan være forårsaget af, at der er en virtuel mappe, der ikke er konfigureret som et program i IIS.
I XP skal man højreklikke på mappen og give den et alias via Webshare. Denne funktion findes ikke i højreklik-Vista.
Den melder også fejl når jeg forsøger at oprettet nyt website via Visual Studio.
Avatar billede torotune Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:52 #1
Jeg havde også lidt bølv med det i starten. Men hvis du højreklikker på den virtuelle mappe du har oprettet i IIS, kan du vælge "konverter til program" virker det i localhost. Jeg valgte den der hedder noget med "classic asp.net" når den herefter spørger.
Avatar billede torotune Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:54 #2
"Classic .NET AppPool" hedder det.
Avatar billede jhoumann Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:59 #3
Hej. Jeg kan ikke finde en der hedder "konverter til program"
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. oktober 2007 - 18:52 #4
Åben ComputerAdministration -> tjenester og programmer -> IIS -> højre klik på websteder og tilføj nyt websted og under programgruppe vælges Classic. Net Apppoll
:-) karsten_larsen
Avatar billede jhoumann Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:26 #5
tak jeg har blandet rundt på websites og defaultwebsider
Avatar billede jhoumann Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:28 #6
tak, hvordan er det jeg giver point?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. oktober 2007 - 20:34 #7
Du beder dem, som her givet en brugbar kommentar om at lægge et svar.
:-) karsten_larsen
Avatar billede jhoumann Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:35 #8
ok ... vær venlig at lægge et svar.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. oktober 2007 - 20:48 #9
hermed et svar,
:-) karsten_larsen