Avatar billede sph1nx Nybegynder
21. oktober 2007 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Transaction Handling

går pt på 4. sem. datamatiker, hvor man skal skrive en specialiserings opgave, jeg har valgt emnet "transactions handling", så mit egentlige spørgsmål går på om der er nogle der kender noget litteratur omkring emnet, eller om der er nogle der selv har skrevet opgaver om det emne.
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. oktober 2007 - 18:38 #1
ved ikke om det kan bruges, men du kan jo læse doc. til FirebirdSQL server, den er 100% transaktions styret :) www.firebirdsql.org
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 22:51 #2
Stort set alle database med undtagelse af MySQL med MyISAM tabeller understøtter
transaktioner, så en implementation er ikke et problem.

Stik ord må vel være:
  ACID
  begin/commit/rollback
  locking
  exclusive/shared locks
  deadlocks
  transaction isolation level
  distributed transactions
  2 phase commit
  XA
  transaction monitor

De fleste database bøger har vel et kapitel om emnet.

Jeg synes aldrig jeg har set en bog dedikeret til emnet, men en søgning på
Amazon efter "database transactions" finder faktisk nogle titler.

Du kan også prøve at skå stikordene op på wikipedia og se hvad de refererer til.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 04:57 #3
Tid at få afsluttet her ?

(opgaven må være afleveret nu !)
Avatar billede sph1nx Nybegynder
21. januar 2008 - 12:31 #4
ja, det har du da ret, havde helt glemt det, men arne_v du kaster bare et svar, så er den sag ude af verden
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 15:45 #5
kommer her
Avatar billede sph1nx Nybegynder
21. januar 2008 - 15:54 #6
så skulle det være i orden