Avatar billede yaris Praktikant
21. oktober 2007 - 17:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Frontpage 2003 laver skrifttypen om

Hej jeg sidder og roder med en hjemmeside og kan ikke rigtig forstå hvorfor skrifttypen ændres fra når den vises i frontpage i medens man redigere siden til den vises i explorer og formateringen er heller ikke ens d.v.s. teksten står heller ikke ens det er flyttet lidttil siden
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2007 - 17:13 #1
de mest almindelige fejltagelser er at man benytter font-typer der ikke er standard-fonte og at siden bliver bygget op uden hensyntagen til skærmens størrelse. Men prøv at kom med et link så vi kan se lidt nærmere.
Avatar billede yaris Praktikant
21. oktober 2007 - 21:07 #2
det er http://www.colorspirit.dk/fotograferne/index.htm bare prøv at se under de forskellige punkter.Forsiden er lavet i photoshop men de andre sider er lavet i frontpage da der skulle være webgallerier på de sider og skrifttypen er den samme på alle siderne verdana italic 13 og 14.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2007 - 16:13 #3
<ole>

I dine CSS-filer har du ikke angivet noget somhelst til at skulle være 'italic'.

Derudover bør du nok validere dine sider. Dit frameset mangler en DTD (DocType Definition) - og på f.eks. 'bryllupssiden' forsøger du at skrive XHTML 1.1, men gør det helt forkert.

Jeg ville i stedet råde dig til at skrive HTML 4.01 Strict - og så validere dine sider  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede yaris Praktikant
29. oktober 2007 - 02:10 #4
det vil jeg prøve smid et svar og få dine points
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2007 - 14:42 #5
Okay ... *griiiiiiiiiiiiiiiiiiib*  :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2007 - 14:43 #6
- men læg selv et svar også og tag langt de fleste points selv. 200 er aaaaalt for meget  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2007 - 14:28 #7
Jamen, så siger jeg tak for points  :)
Avatar billede yaris Praktikant
06. november 2007 - 17:04 #8
det er i orden