Avatar billede rips Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router og kabelmodem

Hej..

Jeg har en veninde der har fået sig noget webspeed internet. Hun har fået et modem som er tilsluttet tv-udgangen? Nu er det sådan hun gerne vil have trådløst.

Derfor har jeg sat en router til modemet. Men forstår ikke hvordan opsætningen skal være? Nogen der kan forklare mig det? Det er en: Wireless-G Broadband Router, 802.11g 54MBIT, WRT54GL

Hvordan skal jeg connecte de to? Så der kan komme trådløst internet ud i stuen..:)
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 16:02 #1
Du har sat Kabelmodemmet i WAN porten på Routeren ?
Avatar billede rips Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:54 #2
Jeg har sat modemet til i en af de 4 RJ45 Porte
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 17:04 #3
Der er sikkert 1 port som hedder WAN eller Internet der skal Kabelmodemmet sidde i
Avatar billede rips Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:07 #4
så virker det ikke.. Hvad skal jeg ind i routeren og rette i, for at det kommer til at virke?
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 17:10 #5
Virker hvad ikke ?

Da jeg satte en router på en Webspeed forbindelse her i sidste uge, så satte jeg kabelmodemmet til WAN porten på Routeren satte Computeren i 1 af LAN portene -> Gik på nettet og blev anmodet om deres Kundenummer og Password, da jeg havde tastet det så kom jeg på nettet.
Avatar billede rips Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:14 #6
hmm.. det virker ikke her i hvert falde..
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 17:16 #7
Virker ikke ? Hvad med snart at definere hvordan du ser det ikke virker.

Kommer du ikke til deres Login side eller hvordan ?

Hvad IPadresse for maskinen når du sætter den til LAN porten på routeren ?
Avatar billede rips Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:24 #8
Altså..

Når jeg sætter modemet til i internet porten paa routeren, kan jeg ikke gå på nettet. I går prøvede jeg at sætte modemet til i en af de 4 rj45 porte. Her virkede det, men i dag virker det ikke. Har prøvet direkte fra modemet til bærbar. Her virker det fint.
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2007 - 17:41 #9
Når du sætter bærbaren i en af de 4 LAN porte hvad IP får maskinen så ?

Kan ses i en Kommandoprompt med IPconfig
Avatar billede rips Nybegynder
23. juli 2008 - 14:44 #10
Der var ingenting som hjalp på spørgsmålet
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. juli 2008 - 14:46 #11
Du svarer heller ikke rigtig på leifs spørgsmål :)

Anyway. Kender ikke webspeed, men hvis det er en PPPOE forbindelse skal du indsætte brugernavn og password i routeren.
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2008 - 14:49 #12
Nå, ja, men hvis der jo ikke svares så er det heller ikke nemt at hjælpe videre.......