Avatar billede pschimmell Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall blokerer for ventrilo og steam?

Hej eksperter

Jeg er fornyligt flyttet paa kollegie og har her nogen problemer med at connecte til ventrilo og steam. Saa vidt jeg ved skyldes det en firewall, men er der nogen maade jeg kan komme slaa denne fra?

Naar jeg forsoeger at logge paa ventrilo faar jeg foelgende meddelelse: Unable to connect to server.
Og steam kan jeg slet ikke installerer, naar jeg forsoeger at aabne installationsfilen faar jeg foelgende meddelelse: This installation package could not be opened. Contact the application vendor to verify that this is a valid windows installer package.

Haaber der er nogen af jer der kan hjaelpe, da jeg lige har faaet ny comp og gerne vil have den op at koere:)
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 22:51 #1
I værste fald kan der være blokeret for ventrilo og steam på jeres kollegie-net (for at undgå at lægge netværket ned...).

I bedste fald er det "kun" din egen firewall som blokerer for adgangen.
Det er ikke smart at slå firewallen fra, da det kan give såkaldte ondsindede personer adgang til din pc.
Hvis du er heldig findes der en beskrivelse på Ventrilo og steams hjemmeside som beskriver hvilke porte der skal åbnes før at det virker
Avatar billede pschimmell Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:55 #2
Ja det var jo lige saa noget jeg frygtede.
Har kigget paa ventrilos hjemmeside og de henviste til min internetudbyder.
Har ogsaa proevet at slaa windows xp firewall fra, men det hjalp ikke.

I hvert fald tak for svaret, venter lige lidt med at uddele point, hvis nu der skulle komme en med en loesning.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 23:12 #3
Hmmm.. det kunne godt tyde på, at der er blokeret for den type trafik på kollegie-nettet...
Du har ikke installeret en anden firewall?
Er du tilsluttet via en (din egen) router?
Mange routere indeholder også firewalls, hvor der evt. skal åbnes for porte.
Hvis det er din egen router - skal du ind og rode m. opsætningen via routerns web-interface
Avatar billede pschimmell Nybegynder
20. oktober 2007 - 00:39 #4
hvis du vil have point for din hjaelp saa bare opret et svar:)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2007 - 01:33 #5
Du skal vist have dem selv - vi fik jo ikke løst dit problem? :))
Avatar billede pschimmell Nybegynder
20. oktober 2007 - 16:29 #6
Okay, tak og igen tak for dit forsoeg paa at hjaelpe
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 03:13 #7
Helt i orden pschimmel :)

Nu skal du bare selv smide et svar og nuppe pointene - ellers bliver spørgsmålet ikke "lukket" og ja du har 200 point hængende i "luften" :)
Avatar billede pschimmell Nybegynder
21. oktober 2007 - 15:07 #8
all right, var lidt i tvivl om hvordan jeg gav mig selv pointene. Er mit foerste spoergsmaal herinde:)