Avatar billede znopie Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flyt router til en ny

Hej alle.

Jeg har en TDC Router, som jeg gerne vil have flyttet over på min Zyxel netværks router. Men jeg ved ikke hvordan jeg får fat i mine Dhcp info som skal indtastes i den (hvis jeg har forstået det rigtig?)

Nogle der kan forklare mig hvordan eller ligge en guide op som jeg kan læse igennem?

På forhånd tak :)

Znopie
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:23 #1
Skal lige forstå det rigtigt: Du har en TDC router ( som er din Internet gateway) og "bag den" en Zyxel netværks router, som står for dit LAN eller WL? og nu skal din Zyxel hitte den gate way? Eller vil du erstatte din Zyxel med TDC routeren?
Eller vil du KUN have din Zyxel router til at klare det hele?

Den enkle og hurtigste løsning er, at betale dig fra det hos TDC support- men det koster nok en 500 mand eller sådan ( tekniker besøg).
Hvilke router modeller er det?

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:26 #2
- TDC kører med statisk opsætning. Den burde fremgå, af dit abonnements bekræftelse. Ellers kan du få dem til at sende de oplysninger til dig. De vil dog advare dig om, at hvis du fjerner deres router, kan der opstå komplikationer ;-)
Avatar billede znopie Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:31 #3
pbj_dk - Ja, det er det jeg gerne vil. Vil have min Zyxel til at erstatte min TDC router.

Men hvordan får jeg alle mine oplysninger om Dhcp flyttet over i den?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:48 #4
Du kan ikke "flytte" - men du kan muligvis sætte din Zyxel op til at gøre det samme som din TDC router gør nu. Men hvorfor vil du egentlig det? Er kun praktisk, hvis du skal kører en WEB/ftp server eller lign. Du burde kunne koble din Zyxel direkte bag på din TDC router og så styre dit eget LAN/WL på din Zyxel.
I TDC's abonnement papir finder du den statiske IP opsætning for din opkobling - en masse IP adresser. Ellers skriv til dem og bed om at få den tilsendt.

Log ind på din Zyxel ( alt efter model via http - tjek din manual) .
I ”Internet  setup” eller sådan noget, skal du vælge "Static IP” – den står nok pt til Automatic.
Herefter fremkommer der en masse felter, der svare til det TDC har som opsætning. Udfyld dem og gem.
Kobbel så din Zyxel router direkte i stikket.
Avatar billede znopie Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:00 #5
Okay. Så må jeg lige prøve at finde de papir engang.
Men havde haft ringet til TDC i går for at få alle de oplysninger, men det var tæt på lukke tid, så de smækkede røret på :/
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:05 #6
TDC service, som vi kender ( og hader) den :-D - men ja, du skal bruge de oplysninger, for at kode din Zyxel korrekt.
Avatar billede znopie Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:36 #7
Okay :) Tusind tak for hjælpen.

Læg et svar og du skal få point for din hjælpsomhed :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:13 #8
Rolig nu ;-)
- få det nu til at virke først.
Avatar billede znopie Nybegynder
27. december 2007 - 15:27 #9
Har fundet ud af det nu. Skiftede bare lortet ud, hvor der var en fin CD med som guidede en igennem :)

Lukker denne og kan desværre ikke give point til pbj_dk
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. december 2007 - 16:47 #10
Fair nok :-). E drejer sig ikke om point, men finde en løsning for dem, der spørger. Det fik du abenbart ikke. Hjælp andre her selv, i de tråde, hvor din viden og erfaring kan ;-)
Godt nytår.