Avatar billede larsholm Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Connection til MS SQL Sever 2005

Jeg sidder og leger med Microsoft SQL server 2005 og Visual Studio 2005 hvor jeg bruger C#. Jeg er i gang med at lave et system hvor man kan bestille billetter.

Mit problem er at jeg ikke kan få kontakt til databasen når jeg prøver får jeg denne fejl.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Der opstop en fejl under oprettelse af forbindelsen til serveren. Under oprettelse af forbindelse til SQL Server 2005 kan denne fejl skyldes den omstændighed, at SQL Server ikke tillader fjernforbindelse under standardindstillingerne. (provider: Nacngivet pipe-provider, error: 40 – Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL Server.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har åbnet for fjernforbindelser som der er forklaret i dette link. http://support.microsoft.com/kb/914277

Uden at dette har hjulpet. Jeg har alt på min laptop og er ikke på noget netværk. Jeg er lige skiftet fra Microsoft SQL server 2000 til 2005. Microsoft SQL server 2000 virkede det ude problemer.

Jeg har prøvet at rette connection string ude at det hjælper.

Jeg prøvet alt jeg kunne komme på men uden hjælp og jeg er bange fro jeg har stirret mig blind. Håber virkelig der er en der kan hjælpe.
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 16:23 #1
må man se din connectionstring?
det er nok stadig der fejlen er..

du kan evt. se på www.connectionstrings.com
Avatar billede larsholm Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:13 #2
Her er den connection string jeg bruge da det hele kørte på MS SQL server 2000 og virkede.
Data Source=localhost;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True;

Her er den jeg skal bruge ifølge min db.
Data Source=PC2\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True

Et af problemerne er blandt andet at tegnet mellem PC2 og SQLEXPRESS altså \ får den der røde streg under sig som også er i word hvis man staver forkert.

Håber det giver mening 
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:21 #3
Enten:

string connStr = @"Data Source=PC2\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True";

eller:

string connStr = "Data Source=PC2\\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True";
Avatar billede larsholm Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:47 #4
Jeg har prøvet med begge

string strConnection = "Data Source=PC2\\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True";
Conn = new SqlConnection (strConnection);

og

string connStr = "Data Source=PC2\\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Biograf;Integrated Security=True";

Nu siger den.

Fejl i databaseforbindelsen

Invalid object Biograf
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:56 #5
Den fejlbesked betyder normalt at du ikke har en database (ikke at forveksle med tabel) som hedder "Biograf".
Avatar billede larsholm Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:24 #6
Min database kan godt ses under data connections og navnet er Biograf. Jeg har også prøvet en test connection og der var heller ikke nogen problemer. Men lige så snart jeg køre programmet og vil smide noget ind i DB så kommer denne fejl.

Fejl i databaseforbindelsen Invalid object Biograf.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:31 #7
Jeg er ikke helt klar på hvad du mener når du skriver "ses under data connections" - hvor der du dem henne?

Hvis du starter dit Management Studio og navigere ned under Databases, finder du så en der hedder "Biograf" der?
Avatar billede larsholm Nybegynder
19. oktober 2007 - 10:26 #8
Det viker nu :D den sidste fejl var bare mig der sad og kogte og blande flere databaser sammen :) Men det virker fint nu.

Lige et sidste spørgsmål hvordan giver jeg dig point? kan ikke se nogen knapper.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 10:27 #9
For at du kan give point skal jeg have lagt et svar.

Så værsgod, et svar :^)
Avatar billede larsholm Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:24 #10
Så skulle du ha fået dem.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 19:06 #11
Nej, du skal markere nick'et og så accepter svaret.
Avatar billede larsholm Nybegynder
22. oktober 2007 - 07:58 #12
Sådan
Avatar billede nielle Nybegynder
22. oktober 2007 - 08:44 #13
Takker for point :^)