Avatar billede dyrbye Praktikant
17. oktober 2007 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet.

Min datter har en Acer bærbar som hun har brugt med ledning på Paul Bergsøe kollegiet.

Så har hun i 4 uger været på skole hvor computeren har været brugt trådløst - der var en mand der pillede ved computeren for at den kunne bruge det trådløse netvrk.

Nu er hun tilbage på kollegiet og kan ikke komme på nettet med ledning - manden kom ikke for at lave om igen.

Hvad skal hun gøre?
Avatar billede jtt Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:23 #1
Måske er lan forbindelsen (ledning) deaktiveret

Måske "har den mand der pillede" tildelt computeren en fast IP adresse, hvor der nu skal bruges en dynamisk - eller omvendt !

Men det kan ikke skade at lave en ipconfig /renew.

Vælg Start -> Kør
Skriv cmd - tryk enter
Skriv ipconfig /renew - tryk enter

Prøv om det hjælper !
Avatar billede dyrbye Praktikant
17. oktober 2007 - 17:39 #2
ipconfig/renew

er det uden mellemrum?
Avatar billede jtt Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:59 #3
ipconfig /renew

1 mellemrum imellem "g" og "/"
Avatar billede raevdal Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:29 #4
En anden vej er at gå ind i netværksforbinder i kontrolpanel og se om der er nogle netværkstilslutninger der er deaktiveret
Højereklik på dem der er aktive og vælg Egenskaber - og igen Egenskaber på Internetprotokol (TCP/IP). Her skal den gerne stå til automatisk for både IP adresse og DNS.
I stedet for at lave ipconfig /release og ipconfig /renew kan man også vælge at højreklikke på netværksforbindelsen og klikke Reparer
Avatar billede dyrbye Praktikant
24. oktober 2007 - 13:38 #5
Hun endte med at ringe til "manden" og han havde lavet et eller andet han ikke skulle lave?