Avatar billede richardski Praktikant
17. oktober 2007 - 13:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyt domæne til eksisterende hjemmeside - kan man?

Hejsa.
Kan det lade sig gøre at flytte sit domænenavn feks abc1 til abc2 uden at det får indflydelse på hjemmesidens virkemåde. Alt skal virke som nu og der er webshop med på sitet som selvfølgelig også skal virke efter en overflytning!  -  Hvor nemt er det at flytte det?

På forhånd tak!

D.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:48 #1
Det er nemt :)
Avatar billede richardski Praktikant
17. oktober 2007 - 13:49 #2
OG hvad skal der evt. til glemte jeg at spørge *S*
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:50 #3
1. nyt domain
2. En administrator med adgang til web og mailserver
3. Penge
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 13:52 #4
Der er sikkert noget opsætning i Webshoppen som skal passes ind til det nye domæne, men ja, det er muligt.
Avatar billede richardski Praktikant
17. oktober 2007 - 13:53 #5
Skal jeg tolke det således, at man køber et nyt domæne og dermed får adminret og så er det ellers bare at uploade ens data til det nye domæne?
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 13:57 #6
Ja, når domænet er dit kan du bestemme hvem der skal hoste det, men igen kan der være nogen ting som skal ændres hvis gammeldomæne.tld er sat ind nogen steder i konfigurationen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:59 #7
Nu kender jeg ikke shoppen, men i dag er det vist ikke mange webshops der kræver ret meget rettelse for at skifte domain, men det kan din leverandør nok svare på.

Jeg ville selv købe et nyt domain, sætte det op på serveren, så det svare præcis som abc1. Det kan dit webhotel nok lave uden de store problemer - alt efter om det er et low host
Avatar billede richardski Praktikant
17. oktober 2007 - 14:00 #8
bliver nød til at vide hvad "tld" betyder *S*
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 14:01 #9
TLD = Top Level Domain = fx. .DK eller .COM
Avatar billede richardski Praktikant
01. december 2007 - 14:44 #10
Lukker
Avatar billede leif Seniormester
01. december 2007 - 15:11 #11
Lukker ? Nej, spørgsmålet er ikke lukket da der mangler at blive delt point ud. Men du kom jo ligesom ikke med nogen tilbagemeldinger, så man evt. kunne guide dig yderligere.
Avatar billede leif Seniormester
09. februar 2008 - 17:23 #12
Hva' noget nyt ???
Avatar billede richardski Praktikant
21. februar 2011 - 18:43 #13
Lukker
Avatar billede richardski Praktikant
21. februar 2011 - 18:43 #14
Lukker