Avatar billede hkprofil Forsker
16. oktober 2007 - 23:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Word dokument i Vista kan ikke læses?

Jeg har fået Vista og når jeg skriver et ganske almindeligt Word-dok og vedhefter det en mail, får jeg altid svar på at modtageren ikke kan åbne det? Er der nogen der har oplevet det samme?
mvh
16. oktober 2007 - 23:47 #1
Mon ikke det skyldes at du har Office 2007, og modtagerne af dine mails anvender en ældre version af Word.

Du kan enten vælge at gemme dine Word-dokumenter i et format, der er kompatibelt med tidligere Word-versioner, eller du kan bede modtagerne om at downloade en opdatering til deres Office-pakke, der gør at de kan læse det nye filformat.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:52 #2
ja, det er på grund af du kører med 2007
så når du gemmer filen/filerne så mener jeg at du vist skal gemme dem som 2003 eller 97 :P

Nogle af mine venner havde dem samme problem, når de brugte 2007 hjemme og 2003 på skolen :p
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 01:02 #3
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 07:42 #4
Tak for hjælpen, jeg vil sende den som "Word 97-2003-dokument" og se om det hjælper.
Til John Stigers: Hvad mener du jeg skal gøre ved mine gamle spørgsmål?
17. oktober 2007 - 08:01 #5
Det er vel også på tide at alle Office 2003 brugere får installeret det gratis add-in der gør det muligt for dem at læse Office 2007 filer...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=da
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 08:14 #6
Man kunne måske sende dit link med, når man vedlægger en Word-fil!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 11:27 #7
hkprofil ...

Er det så svært at gætte? ;)

Du skal følge op på dem og få lukket dem der ikke er relevante længere.
Generelt: er der gået 7 dage uden yderligere kommentarer/hjælp, så kan du lukke spørgsmålet. Har du problemet stadig, så opret det igen, da chancen for at det gamle spæørgsmål er lille eftersom det er kommet bag i køen.
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 11:43 #8
jeg vidste ikke jeg var igang med en gætteleg?
og jeg var ikke klar over, at jeg skulle lukke mit spørgsmål hvis jeg ikke har fået løst problemet?
Jeg vidste heller ikke at jeg skal løse opgaven indenfor en bestemt tid?
men det er sikkert mig, der har misforstået noget - eller måske har brug for hjælp, men på den anden side, det er jo derfor jeg henvender mig her!
Sorry hvis jeg er lidt "tung"!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 12:08 #9
Spørgsmål fra November 2004 er helt sikkert ikke særligt relevant længere :)

Ellers kan du med sikkerhed lukke spørgsmål fra August og tilbage, da disse er så langt nede på listen, at chancen for at du får hjælp her er forsvindende lille.
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 12:22 #10
Tak for hjælpen. Kan du også fortælle mig hvordan man "lukker" et spørgsmål. Både dem der har fået point og øvrige?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 12:32 #11
Hvis der er kommet svar markerer du brugerens navn i boksen til højre og klikker på accepter.
Er der ikke kommet svar, laver du selv et svar og accepterer dette på samme måde som ovenover - husk at skrive hvad løsningen var, hvis du kan huske dette.

:)
Avatar billede hkprofil Forsker
19. oktober 2007 - 08:57 #12
Tilbage til mit problem. At gemme dokumentet i Word 97-2003 hjalp desværre ikke, og det er mange og vidt forskellige modtagere. Er der alternative muligheder?
19. oktober 2007 - 09:41 #13
Hvilke fejlmeddelelser får de, når de forsøger at åbne dokumentet?
Avatar billede hkprofil Forsker
19. oktober 2007 - 10:25 #14
- at filen ikke er afkodet korrekt inden afsendelse ?