Avatar billede lhawk Nybegynder
16. oktober 2007 - 01:04 Der er 7 kommentarer

Kopiere Windows server 2003

Hej alle

Vi har i nogle år kørt med Windows server 2003 med diverse ekstra programmer f.eks. exchange, men har nu købt ny hardware, da den gamle maskine var ved at blive lidt sløv.
Er der nogen mulighed for at kopiere fra den gamle maskine til den nye? Er der evt. et program der kan klare det?
Håber at få nogle gode forslag, så vi slipper for at geninstallere alt. Det tog lang tid.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
16. oktober 2007 - 06:08 #1
Jeg ved ikke hvorvidt det er TEKNISK muligt (registrering/aktivering) men har i overvejet at ghoste jeres gamle server?

Norton Ghost er et udemærket program til dette - der findes flere forskellige software-løsninger som kan ghoste et system eller en enkelt / flere diske - men, som jeg startede ud med, er jeg ikke klar over om det er teknisk muligt på nyt hardware med aktivering osv.
Avatar billede tonygk Nybegynder
16. oktober 2007 - 06:49 #2
Som udgangspunkt virker image for 2 maskiner med samme hardware specifikation.
Du kan selvfølgelig prøve at lave et image med Goest (server edition), men der er en STOR risiko for crash. Jeg har selv prøvet det, og fik masse problemer med raid kontroller og meget mere. Jeg havde nedbryd 1 gang om måneden og efter 6 måneder gav jeg op og lavede en ren og ny installation.
Avatar billede thill Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:49 #3
Efter min bedste overbevisning, vil en kopiering af OS image fra din gl server kun resultere i problemer på den nye server, med mindre hardwaren stemmer over ens.

Den bedste måde at komme den slags til livs på i fremtiden, er ved at køre en virtuel server på boxen.
Microsoft Virtual Server eller evt VMware

Og inde i denne virtuelle server installere du så den ønskede server.
Og sørger for at der bliver taget backup af dette server image til et eksternt rotations medie (eks. 1 HDD for hver uge dag)

Så kan du i tilfælde af HW crash eller blot udskiftning blot installere et OS på serveren, smide Virtualicerings softwaren på og så loade dit image.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 22:04 #4
Jeg kan anbefale at du bruger Acronis TrueImage for servers med Acronis Univeral restore optionen installeret.
Så kan du lave et image af din server, præge drivere til den nye HAL ned i imaget og så skulle den snurre lige så lystigt op på den nye boks :)

www.acronis.com
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:44 #5
Fik du de svar du søgte?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:03 #6
Lukketid?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. november 2009 - 01:07 #7
Hej Jeg vil gerne høre noget feedback hvis du vælger at anvende Acronis Universal restore - da jeg sandsynligvis skal gennem samme proces på et tidspunkt og har klargjort alt og taget image med Acronis Uni.. osv.