Avatar billede agesen Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:30 Der er 9 kommentarer

tdc mini vigor128 modem

hej er der en der kan hjæle mig har en kammi der har isdn har har i den sidste stykke tid ikke kunne komme i på har netbank www.sparnord.dk har snakket med dem de siger at det er tdc isdn der har et problem og har sankket med microsoft de siger at han skal have sp2 på jeg har sp omlaget den med xp home sp2 og det hjalp ikke og kan også ikke komme ind på www.microsoft.dk eller com eller windowsupdate har snart prøver alt håber at en af jer kan hjælpe
Avatar billede jtt Nybegynder
16. oktober 2007 - 12:14 #1
Kan computeren komme på internettet overhovedet ?

Hvis ikke skal du have at i driveren til MiniVigor - her findes den : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5659

Afhængig af om der er et alm. modem i computeren skal du muligvis ind i menuen internetindstillinger og vælge MiniVigor som standard opkaldsforbindelse

De fleste netbanker kræver at man installerer et "java plugin" - dette giver sig typisk til kende, ved at man ved login oplever "en blank skærm"
Avatar billede agesen Nybegynder
16. oktober 2007 - 16:22 #2
hej ja kommer fint ind på google,nørresundbybank,tdconline,og andre sider men ikke sparnord og microsoft sider den står bare og venter og på et tidspunkt skriver den bare side kan ikke vises har snakket med tdchotline de kan ikke gøre mere
Avatar billede jtt Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:33 #3
Har du noget antivirus installeret på computeren ?
Avatar billede agesen Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:01 #4
nej der er kun installeret windows xp home sp2 og en lexmark printer og selvfølig isdn modem
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
13. november 2007 - 17:42 #5
Hej
Har du fundet en løsnig?
Jeg var nemlig ude ved en kunde idag, som har samme problem.Han kan bl.a. ikke gå ind på www,laesoe.dk
Det virker meget mærkeligt. Jeg prøvede at pinge de sider explorer ikke kan vise, og siderne kunne ikke pinges. Jeg har haft computeren forbundet til en ADSL linie, og der var der ikke noget problem. Det må altså være ISDN forbindelsen der har et problem.
Forresten disablede jeg selvfølgelig Windows firewall og Norton internet security.
Avatar billede agesen Nybegynder
13. november 2007 - 17:57 #6
hej nej har ikke fundet noget i nu men har hørt fra sparnord at det er tdc der har lavet et eller andet men det af viser tdc så må vi se om der sker noget har høre af bagvejen at tdc meget gerne vil af med de der bruger isdn der skulle hvis ikke være så mange der bruge isdn tilbage
morten
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
14. november 2007 - 07:42 #7
Typisk TDC at ignorere mindretallet. Dem der bor i yderområderne, hvor ADSL ikke når ud, har ikke andre muligheder end ISDN eller alm. gammeldags opkaldsforbindelse. Men TDC er totalt ligeglad. Der er inge penge at tjene ved disse kunder.
Jeg tror løsingen her ender med at blive et mobilmodem fra 3. De kan levere 1.5 Mbit her til en fornuftig pris.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
19. november 2007 - 08:36 #8
Hej igen.
Jeg har været ude ved kunden igen. Vi prøvede denne gang at sætte min computer på, og der virkede alle hjemmesider uden problemer. Det må altså være en Windows ting så, og alligevel ikke TDC den er gal med :-(
Hvilket virusprogram/firewall bruger du?
I det her tilfælde er det Norton, mens der på min computer er AVG og blot Windows Firewall.
Jeg har også tænkt på om det kan være noget med MTU pakkestørrelsen. Min er sat til 1500, men jeg ved ikke hvad kundens står på.
Der er installeret SP2 (og ellers alle opdateringer), så med mindre det er en af opdateringerne der driller (i det her tilfælde har det hele virket før, indtil for et par uger siden) skulle det være i orden.
Avatar billede agesen Nybegynder
19. november 2007 - 17:19 #9
hej der er kun windows firewall der er ikke noget antivirus det er et stykke tid siden jeg har snakket med kunden det kan da godt være at det er noget i windows der er problemet spøger lige så får du en melding