Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 19:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Remote connection virker ikke

Hej

Jeg har sat en PC med winXP og SQL Express server op idag, men jeg kan ikke forbinde til den fra andre PC'er.

Formålet er at selvom jeg ikke er på kontoret skal mine programmer stadig kunne tilgå databasen via internettet..

Jeg har fast IP på kontoret.

Jeg har i første omgang forsøgt at få den til at køre internt på netværket i kontoret.. Men det virker ikke, jeg kan ikke forbinde til den.

Jeg har enabled remote connection med både TCP/IP og ... pipes (kan ikke lige huske hvad de hedder, men i ved nok hvad jeg mener) Jeg har sat en sa kode på den, under installationen af serveren.

Jeg har angivet en fast port den skal køre på, istedet for at enable browseren.

Jeg har godkendt den i windows firewall, som er den eneste firewall den kører indtil videre. Og jeg har også forsøgt at slå den helt fra, men uden held.

Jeg har tidligere forsøgt at forbinde til en MySQL på samme PC, men heller ikke her kunne jeg forbinde med remote.

Nogen der kan hjælpe mig til dette?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:20 #1
Har du enablet sql login ?
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:22 #2
Tror jeg umiddelbart ja..

Hvor henne er det?
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:25 #3
Skal måske lige sige at jeg prøver at logge på databasen fra en anden PC med visual studio server explorer..

Ved ikke om det er relevant
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:31 #5
Hvis jeg trykker refresh der hvor man skal vælge server, kan den heller ikke finde database serveren
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:31 #6
Burde det ikke være.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:41 #7
Ok.. jeg prøver det af fra linket imorgen når jeg kommer derud igen :)

Takker indtil videre..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:43 #8
np :)
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:20 #9
Hmm.. Jeg har installeret SQL server management studio express på min laptop og nu kan jeg finde serveren på nettet.

Men jeg kan stadig ikke logge på..
Den skriver:

Der opstod en fejl under oprettelse af forbindelse til serveren. Under oprettelse af forbindelse til SQL Server 2005 Kan denne fejl skyldes den omstændighed at SQL Server ikke tillader fjernforbindelser under standardindstillingerne. (Provider: Navngivet Pipe-Provider, error: 40 - Der kunne ikke åbnes en forbindelse til SQL server. Microsoft SQL server, errorr 2)
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:21 #10
*nettet = det interne netværk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:21 #11
Prøv at følge punktet Mixed Mode Authentication for SQL Server 2005 Express Edition i det link jeg gav dig tidligere.
Det er formodentlig det som er problemet.
Avatar billede vivaa.dk Nybegynder
13. november 2007 - 13:58 #12
Jeg fik løst mit problem ved at udvikle en SOAP webservice istedet :)

Jeg har ingen idé om hvad problemet med SQL Serveren var, lige meget hvad jeg prøvede hjalp det ikke..

Jeg lukker her..