Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

gode råd søges

Mit internet er langsomt. Dræbende langsomt. Hvad enten jeg anvende Mozzilla eller IE (begge opdaterede til seneste) er både applikationerne langsomme om at starte op, men når jeg surfer, går det også langsomt.

En internethastighedstest fra itst.dk viser at jeg DL med ca. 5 mbit og UL med ca. 0,04 mbit.

Jeg har for nyeligt fjernet en del virus og spyware fra min PC, men det har bare ikke hjulpet på hastigheden.

Mit system: Windows XP prof. m. servicepack 2

Gode råd søges....
Avatar billede fedora Nybegynder
15. oktober 2007 - 17:52 #1
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2007 - 19:48 #2
Tak for input - jeg har været dette igennem tidligere, uden det hjalp på hastigheden. Jeg fik fjernet noget snavs, hvilket jo var OK. Men det tip duer ikke, desværre.

Andre forslag ?
Avatar billede fedora Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:09 #3
Kør en scandisk og defragmenter bagefter, det plejer at kunne give lidt hastighed hvis det er længe siden du har gjort det sidst.
Avatar billede cvan Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:50 #4
Formatér computeren! Du har sikkert spyware som suger alt nettet.
Avatar billede cvan Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:51 #5
Det kan også være nogle andre computere på netværket selvfølgelig. Tjek evt. dem.
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:53 #6
En dårlig firewall kan dræbe din trafik.
Hvis du kører med en 3.parts-firewall, så prøv at skifte til Windows egen. (Antager lige, at du kører XP eller Vista:) )
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:54 #7
Orv. og det gør du jo :D....
Avatar billede fedora Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:56 #8
Quote: "Formatér computeren! Du har sikkert spyware som suger alt nettet."

cvan -> Hvis han har fået kigget sine logs kigget efter af nogle af dem som kan finde ud af det så skal de nok have fået fjernet rigtigt meget, hvis ikke alt. Formatering skal være sidste mulighed.

hpo -> Har du forsøgt scandisk og defragmentering?
Avatar billede cvan Nybegynder
16. oktober 2007 - 12:00 #9
Det troede jeg også sidste gang jeg fik hjælp herinde til en langsom computer. Ikke fordi man ikke får hjælp herinde, men det meste er ikke alt, og så er det måske lige det som er tilbage, som dræber netforbindelsen.

Men undskyld - det var måske lidt tidligt nok.
Avatar billede fedora Nybegynder
16. oktober 2007 - 14:44 #10
Det gør ikke noget, du skal ikke føle dig ramt. Jeg har også haft meget med at "formatrere lortet", men jeg er så blevet lidt klogere siden xD
Avatar billede hpo Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:32 #11
fedora
Jeg har både kørt en scandisk og defragmenteret.

/hpo
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 19:38 #12
Har du prøvet at slukke for router og modem i 10 sekunder og derefter tænde igen - nu aner jeg ikke hvilken type opkobling du har men måske trænger hele din linje til at blive genstartet af din udbyder
Avatar billede hpo Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:47 #13
Jeg har ikke haft slukket for mit udstyr - jeg har jo blot en switch. Jeg har umiddelbart ikke mulighed for at slukke andelsboligforeningens udstyr.

/hpo
Avatar billede cvan Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:10 #14
Der er sikkert én eller flere på bolignettet som seeder maks! :D
Avatar billede fedora Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:04 #15
Hvad har det med at applikationer starter langsomt op?
Avatar billede justrace Novice
23. oktober 2007 - 22:51 #16
Måske ret banalt at spørge om, men hvor meget ram kører maskinen med?
Avatar billede hpo Nybegynder
24. oktober 2007 - 20:45 #17
Justrace: jeg har 1 gb. i maskinen.

Jeg har i øvrigt lige købt fullrate - 5 ned og 1½ op. Det har gvet tilfredsstillende hastighed på nettet. Men applikationerne åbner stadig langsomt.

Jeg lukker i morgen ved middagstid. Jeg takker ind til videre for deltagelsen.

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:41 #18
lukker.