Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cube med data fra flere databaser

Min rapport (i Microsoft Access) henter p.t. data fra de 2 databaser via en join.
Pga. performance problemer, ønskes rapporten nu "flyttet" til SQL Server 2005 Reporting Services.

Ud fra dataene vil et Analysis Services projekt m. en Reporting Services rapport være nærliggende, men hvordan "joiner" man data fra 2 tabeller i én Cube?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:15 #1
Skal den ene tabel være "virtuel" i den ene database (fra den anden database)?
Og kan man det?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:24 #2
I AS 2005 kan du hente data fra mange tabeller. En measure group skal hente fra et view/tabel. I viewet kan du joine to eller flere tabelelr. Du kan også have flere measure groups, som henter data fra hver sine tabeller/views.

Hvis en kube skal have data fra flerer databaser, vil jeg foreslå at du relationelt laver nogle views i én database, som sammenstiller de data du skal bruge.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:31 #3
Tænkte nok det var noget derhenad - vil det have nogen betydning, performance-mæssigt, i forhold til hvis Cuben henter direkte fra tabellerne?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
15. oktober 2007 - 16:06 #4
Minimalt. Jeg tror ikke du vil kunne mærke nogen forskel, med mindre du skal joine tabeller, og join opslag tager tid, afhængig af indexering.

Men husk at det er kun ved selve processeringen, at det eventuelt tager mere tid. Når kuben er processeret, er det lige meget.

Så spørgsmålet er om tiden det tager at hente data i forbindelse med processering er et problem?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:32 #5
Læg et svar, lorentsnv
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. marts 2008 - 13:26 #6
*