Avatar billede jkampmann Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:13 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

hverdagsbrok.dk

Vil gerne have en bedømmelse på idé og design.

www.hverdagsbrok.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 22:18 #1
"som du er støt på i hverdagen" skal være "som du er stødt på i hverdagen"

Og rent juridiske, samme kommentar fra mig som i: http://www.eksperten.dk/spm/800973
Avatar billede jkampmann Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:28 #2
Alle har lov til at brokke sig anonymt fra dyr til samfundet.. :-) Der kan da ikke lægges sag mod andres meninger. Og tak fordi du fandt fejlen
Avatar billede enya Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:28 #3
Sætningen: "Du har også selv rig mulighed for, at brokke dig." skal være uden kommaet, altså: "Du har også selv rig mulighed for at brokke dig."
Avatar billede jkampmann Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:30 #4
Tusind tak. Jeg er ikke den bedste til det dansk ;-) Så tager virkelig hatten af for, at i fandt det.. Tusind tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 22:33 #5
Jeg tror du bør læse op på det juridiske omkring ansvar.

Men reelt bliver 99 komma et eller andet af websites aldrig til noget. Du har statistikken for at du aldrig kommer i juridiske problemer, fordi der aldrig er nogen der ser dit website.

Men hører du til de sidste 0 komma etellerandet, så vær beredt på en overraskelse ;)
Avatar billede enya Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:33 #6
Var så lidt.. Synes i øvrigt, at "hverdagsbrok" er et godt, dansk navn til siden.. ;)
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2007 - 22:56 #7
<ole>

"Alle har lov til at brokke sig anonymt fra dyr til samfundet.. :-) Der kan da ikke lægges sag mod andres meninger." >> Hvilket land bor du i ...?!??!!!  :D

Naturligvis står du til fuldt ansvar for dine udtalelser - og du bærer det fulde ansvar for alt indhold på dit site. Fremkommer der injurierende indlæg på dit site, er det dig, der bærer det juridiske ansvar. Så må man håbe, du præcis ved, hvem der skrev indlægget, så du kan sende en del af ansvaret videre.

Ikke nok med at det er indlysende logisk, at det forholder sig sådan rent juridisk ... det strider mod al sund moral overhovedet at tænke tanken at lave en platform for anonymt brok. Det strider direkte mod noget af det mest fundamentale i et demokrati.

Hvad skal man i øvrigt bruge sitet til? Hvem i alverden skulle have lyst til at læse brok fra ynkelige krystere, der ikke tør stå ved deres meninger?

/mvh
</bole>
Avatar billede jkampmann Nybegynder
14. oktober 2007 - 23:00 #8
Olebole - læs hvad forsiden fortæller, så ved du hvad siden kan bruges til. Mange går og brokker sig over ting - og nogle gange letter det sgu at få tingene sagt, og lade andre kommenterer det, og følge med.

Man kan kommenterer fra dårlig betjening ved fru. hansens køkken til hundelort på gaden..

Læs eller lad vær - ingen tvinger dig til noget.
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2007 - 23:18 #9
Min kommentar skrev jeg, efter jeg havde læst teksten:
    "Føler du dig uretfærdigt behandlet, har du oplevet dårligt service, eller har du fået serveret dårlig mad på et spisested?"

- og den forholder sig til netop den type brok, du her beskriver. Hvis der f.eks. er tale om brok over en navngiven restaurant eller forretning, kan du helt indlysende ikke sige dig fri for hverken moralsk eller juridisk ansvar.

Nej, ingen tvinger mig til noget, men det ender overvejende sandsynligt anderledes for dit vedkommende ... hvis altså sitet - stik mod erikjacobsens statistik begrundede forventninger - overhovedet bliver til noget  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 23:20 #10
Jo, men, hr. Jkampmann - det er sådan set inderligt ligegyldigt hvad du vælger at skrive på forsiden - intet hvad du skriver, kan sætte dig ud over lovgivningen, hvor meget du end ønsker det skulle være muligt. Reelt skulle det ikke udgøre noget problem - problemerne kommer først hvis der faktisk er nogen, der læser din side, og der har du heldigvis statistikken med dig ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 23:25 #11
Vi kan tage et stykke pap og en saks: Firma A og firma B fremstiller begge produkt C. Firma A klarer sig fremragende, firma B har røde tal på bundlinien. Heldigvis opdater ansat D i firma B din side. Ansat D beskriver i bedste Nobels-litteratur-stil en mssse problemer med produkt C fra firma A. Der er dog ingen af de nævnte problemer med produkt C fra firma A. Der er imidlertid en masse kunder, der læser om disse problemer, og vælger at købe produkt C fra firma B i stedet for. Firma A taber en masse, masse, masse penge, og finder frem til dig.

Vi overlader resten til fantasien.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 23:36 #12
Jeg har tilfældigvis, hehe, "Danmarks Riges Grundlov" stående på hylden. Nogen kalder det godt nok for "Danmarks Grundlov for de Rige", men mon ikke den sådan stort set alligevel gælder for os allesammen. Den siger i bramfrit spog: "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift, og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene". læg venligst mærke til ordet "ansvar".

Der findes fx efterfølende det, der populært kaldes injurielovgivningen - Google betragter dig sikkert som din ven ;)

Faktisk findes der fornuftige folk ude omkring, som tager den slsgs ting alvorligt - næsten for alvorligt - tag fx et kig på http://www.dtc-net.dk/?id=2684 - du skal bare lede efter "injurielovgivningen".

Efter Internettet er blevet "opdaget" ... "opfundet" ??? ... tror mange desværre, at de med dette redskab kan sætte sig ud over lov og ret.

Retfærdigvis
1) Hverken OleBole eller undertegnede er jurister (ik'å Ole?)
2) Jeg (og måske Ole) er sådan set ligeglade med dig og din side. Vi har bare en mening som vi kan sige ifølge Grundloven.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 23:38 #13
...ja,ja...det er svært at ramme de rigtige taster, når det er så mørkt udenfor.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2007 - 23:46 #14
...og hvorfor mon alle trykte aviser, og også dem man finder på nettet, har en "ansvarshavende redaktør".

Hov, der var ordet igen: "ansvar" ....
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2007 - 23:57 #15
Nej, jeg er absolut ikke spor jurist. Jeg har blot en mening, der er formet af opvæksten i et hjem med respekt for demokrati. Meningen er naturligvis, at det er afskyvækkende at brokke sig anonymt over navngivne personer, organisationer og/eller firmaer - eller opfordre andre til det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2007 - 00:18 #16
Ok, jeg tog fejl, Ole er ikke ligeglad med din side. Det er jeg til gengæld. Men skulle jeg finde på at brokke mig over farven på servietterne i Kurt Hansens Burgerbar i den østlige del af Løgumkloster, så kan jeg faktisk gøre det, så du ikke kan finde frem til mig... Skal vi vædde ??
Avatar billede jkampmann Nybegynder
15. oktober 2007 - 00:25 #17
Hvis du er ligeglad, bør du lade være med at kommentere det. Jeg gider ikke folk der kommenterer siden uden at finde den interressant. Jeg bruger jo heller ikke google, bare fordi alle de andre gør det vel?

"Men skulle jeg finde på at brokke mig over farven på servietterne i Kurt Hansens Burgerbar i den østlige del af Løgumkloster, så kan jeg faktisk gøre det, så du ikke kan finde frem til mig... Skal vi vædde ??"

- Hvis du virkelig vil brokke dig over det, så er der intet i vejen for det. Alle har noget at ville brokke sig over, så det er rart at have et samlet sted. Det er ikke set endnu, så det kan da kun blive godt?

Hvis flere har samme mening som du har med de servietter, kunne i evt. samles om det, og skrive en e-mail eller ringe og fortælle at vi er xx personer der synes blabla, og han bør skifte servietterne. Samle et team omkring de dårlige ting, og evt. rette op på dem.. Det er da fedt.. - synes jeg..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2007 - 00:28 #18
Ja, det er helt fedt. Så længe det kun handler om farven på servietterne i Løgumkloster, så er det helt sikker OK.

Jeg har lidt på fornemmelsen at du enten ikke har læst, eller forstået, hvad Ole og undertegnede har skrevet.

Det er heldigvis også helt og aldeles dit problem.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
15. oktober 2007 - 00:29 #19
Præcist - hvorfor bliver i så ved med at kører i det samme? Hvis du vil brokke dig over det, så brug siden - den har jo formålet til det. LOL
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2007 - 00:42 #20
Ha ha, ja, 1-0 til dig J. Vi brokker os over din side vha din side. Men sandsynligheden taler for at du aldrig får problemer med den.

Min knirkende, lettere rustne og aldrende hukommelse opdrog noget fra glemselens bund, der minder om dit projekt. Men desværre er www.boykot.dk gået i ufrivillig koma. De havde samme potentielle problemer som dig, men gik ned på spam. Tragikomisk??
Avatar billede a1a1 Novice
15. oktober 2007 - 20:46 #21
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp den har været "undersøgt" men det er/var IKKE ulovligt at "svine" ting til...

http://www.skodbil.dk/ (var vist engang ordentligt men er vist blevet "hijacket" af en domænehaj)
Avatar billede enya Nybegynder
28. november 2007 - 19:35 #22
Lukketid...?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
28. november 2007 - 19:36 #23
Smid svar, jer der vil.
Avatar billede enya Nybegynder
28. november 2007 - 19:43 #24
Springer over - ellers tak..!
Avatar billede jkampmann Nybegynder
29. november 2007 - 16:53 #25
.
Avatar billede zagger Juniormester
02. december 2007 - 22:12 #26
Hehe ved godt at denne tråd er lukket. Men kan altså ikke dy mig...

Når jeg læser denne tråd kan jeg ikke lade være med at tænke på de hersens muhammedtegninger i Jyllandsposten, og hvordan alle, eller de fleste, danskere råbte op om ytringsfrihed.
Og hvis man mener at vi har lov til at tegne hvem og hvad vi vil i avisen, hvorfor skulle vi så ikke også have lov til at brokke os og sige vores mening på en hjemmeside.
Det er trods alt det vi danskere er bedst til. Og helt ærligt så synes jeg at det er fedt at vi gør det. Det er tegn på at vi har det godt når vi kan gå og brokke os over alt. Og at det meste brok er noget ligegyldigt vås er bare endnu et tegn på hvor godt vi har det. For når vi kan brokke os over ligegyldige små ting, må det jo være tegn på at vi ikke har nogle store alvorlige problemer at bekymre os om, og det er da skønt. :)

Nå, det var lige et spastisk udbrud fra mig... Ytringsfriheden længe leve!!!  ;)