Avatar billede geforce3 Praktikant
14. oktober 2007 - 11:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyt fladskærms tv

Nu er det vist på tide at skifte det gamle 21" CRT ud med noget bedre. Medaicenter virker ikke helt optimalt, og det heller ikke kanon at spille på...

Jeg regner ikke med at ville ofre mere end 5.000.

Har set i det nye expert blad at de har et sony bravia 32" til 4.999, men efter at jeg har kigget på nettet, og har set det har hele 8ms svar tid, så er jeg blevet lidt i tvivl. Vil det ikke give et sløret billede ved spil? http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394121

Jeg regner mest med at bruge det til film og alm. tv, men kan jo ikke afvise jeg lige vil sætte rattet til, og så tage en tur i testdrive...8D
Avatar billede kfz Nybegynder
14. oktober 2007 - 11:45 #1
8ms giver 125 billeder i sekundet, alt efter hvordan producenten har udregnet responstiden, men det kommer ikke til at give under 50 billeder.

derfor er det slet ikke noget øjet kan blive generet af, sidder selv med en 17" fladskærm med en respons på 12ms, og den klarer både spil og film flydende.
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. oktober 2007 - 12:07 #2
hvad så med kontrasten på 1000:1?
Avatar billede kfz Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:38 #3
den vil jeg mene er kraftigt i underkanten, men synes du skal tage ud i en elektronik forretning, og kigger på de modeller de har hængdende, det er den eneste måde du kan finde ud af, hvordan kvaliteten af billedet er.
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. oktober 2007 - 10:15 #4
okay mange tak. Manden i butikken ville heller ikke anbefale mig det.. Han ville derimod anbefale mig et dyrere ;) typisk dem.. http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=24415&categoryid={438BFD70-3C72-42F4-8402-E9CB6EFEF475}&nodeid= som koster 6.100 inde i deres butik... Det har en kontrast på 4000:1 og så faktisk meget lækkert ud... Men det begynder jo også at løbe op i et tv som er ret dyrt for en studerende!
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. oktober 2007 - 10:29 #5
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384079 kan se det fåes meget billigere her på nettet. Desværre bare ikke nogle firmaer jeg kender, og getmore.dk har jeg ikke just den største lyst til at købe hos...
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. oktober 2007 - 10:41 #6
http://432937.shop06.dandomain.dk/shop/productinfo.asp?id=32PFL5322 De er vist de billigste med ordenlige erfaringer fra brugere. Er det okay TV til prisen?
Avatar billede kfz Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:03 #7
ved at getmore har et dårligt ry på nettet, men det skal dog siges at jeg kun har haft gode erfaringer med dem. forrige uge bestilt nogle dele til min nye computer fra dem, og efterfølgende returneret grafikkort(returret), uden problemer.

har desværre ikke tid til at kigge på elcity's priser, da jeg snart skal på arbejde, men har en kollega der købte et 42" lcd fra dem, og han syntes både pris og service var god.
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. oktober 2007 - 11:07 #8
Prisen er fin nok, mere specs på TV'et, da jeg ikke ved så meget om det..:) Det har en svartid på 6ms, hvilket jeg selv synes lyder meget fornuftigt..

Jeg takker mange gange for din hjælp!
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. oktober 2007 - 11:51 #9
Nu har jeg bestilt det philips tv. Jeg takker for hjælpen, du må gerne lægge et svar...!
Avatar billede kfz Nybegynder
16. oktober 2007 - 00:55 #10
det var så lidt :) håber du bliver glad for dit nye tv.
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. oktober 2007 - 09:22 #11
Det håber jeg også. Ellers bliver jeg ked af at leve af pasta resten af denne og næste måned!!!:D
Avatar billede kfz Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:12 #12
ja det kender jeg alt for godt, er dog gået over til toastbrød, det er lidt sjovere :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. oktober 2007 - 17:00 #13
Har overvejet det, der er bare så lidt næring i når man træner.. Havregryn derimod, det er fantastisk! ...og billigt! og løber man helt tør for mælk kan man jo bare lave havregrød.. Fantastisk koncept!