Avatar billede warg Nybegynder
12. oktober 2007 - 16:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvor varm må den blive?

Hej Eksperter!
Jeg kunne tænke mig at overclocke.
og jeg vil lige spørge om en ting: min temparetur bliver normalt 50* når der ikke er overclocket, og jeg har vist læst et sted, at computeren maks. må være på 50*? er det rigtigt?
den har en normal afkøler og det er en Intel Pentium 4!!!
når jeg overclocker stiger graderne langsomt, jeg ved dog ikke hvor meget den vil stige men...
så Er grænsen på 50* maks eller hvad?

dens normale clockfrekvens er 1600mhz og i bios kan jeg ændre det helt op til 2133mhz!
der er en ret stor forskel...
hvad er grænsen så? :P
Avatar billede Jensen DK Novice
13. oktober 2007 - 08:20 #1
60 til 70 grader er nok max, det er nok ikke smart at overcloke en gammel P4.
Avatar billede warg Nybegynder
18. oktober 2007 - 22:18 #2
okely-dokely! Point?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. oktober 2007 - 06:56 #3
ok
Avatar billede cyrus-rex Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:40 #4
I alle de år jeg har leget med OC og dæmpning af blæserstøj, har det trukket sig som en tråd gennem Systemerne, at finder man det normale niveau for CPU'ens Temp. Der hyppigt vil ligge mellem 48*-52*C på ældre CPU'er, så er nedbrud på Systemet at forvente ved overskridningen af den næste hele 10'er, dvs. 60* på det eks. Dette med så lavt et støj niveau som muligt og begrænset flow, taget i betragtning.

Forskellen mellem 1600MHz og 2133MHz er ikke så mærkbar endda, det kommer an på effekten det har på resten af Systemet, deri ligger sikkert også begrænsningerne, du øger jo ikke kun MHz på CPU, men også på RAM, Harrdiske og Grafikkort.