Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:28 Der er 4 kommentarer

2 ADSL linjer 1 IIS server

Hey er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg best muligt splitter 2 ADSL linjer op på 2 forskellige NIC's, sådan at det ene netkort svare for ADSL 1 og det andet svare for ADSL 2.

Jeg har PT 2 seperate linjer ind i huset og dermed også 2 routere der håndtere hver sin linje. Jeg vil gerne have IIS til at kunne svare på både ADSL 1 og ADSL 2. Det er internt sat således op pt.:

ADSL 1 -> 192.168.1.X
ADSL 2 -> 192.168.2.X

IIS.:
6 websites køre og virker på ADSL1 (192.168.1.X)
4 andre sites køre på ADSL2 men virker ikke (192.168.2.X)

Jeg har tjekket DNS og domænerne på ADSL2 giver det rigtige DNS svar ergo peger de på den korrekte ADSL forbindelse. Men siderne som i IIS er sat op til ADSL 2 kan ikke vises når jeg prøver på at tilgå dem. Jeg har brugt httpcfg set iplisten -i til de 2 interne adresser så jeg er sikker på at de lytter til begge ip'ere.

Nogen der har nogen ideer ?
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:30 #1
BTW

Jeg har tjekket Router conf de er korrekte.
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:48 #2
Har lige fundet ud af at hvis jeg disabler den ene ADSL linje på IIS serven så virker den anden, suk
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2007 - 11:02 #3
Properties på dine Web Sites.
Fanebladet >Web Site.
IP address: Har du ændret fra (All Unassigned) til den adresse som sitet skal lytte på?

:-)
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2007 - 14:35 #4
hvorfor køre du ikke bare med flere ip-adresser på netkort, så du kan nøjes med 1 netkort..