Avatar billede Pawel Novice
11. oktober 2007 - 21:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Storage forbundet til mini musik anlæg med USB?

Hej Allesammen

Jeg tænkte at det kunne være cool med et lille musik anlæg i stuen, forbundet over USB med et Storage enhed der var trådløs.
Hvis det kunne lade sig gøre ville jeg overføre mine CD'er fra PCen til den Storage enhed, ikke mere rod med cder ud over hele stuen.

Vil høre om I nogensinde har hørt om sådan en opsætning eller om folk bare køber et medie center?

Venlig hilsen
Story
Avatar billede snabeljan Nybegynder
12. oktober 2007 - 17:20 #1
Sonos (fås hos Hi-Fi Klubben) er ligeledes et godt alternativ - der kan du sende musikken hen til det rum, du nu har lyst til. www.sonos.com

Philips har også forskellig løsninger.
Avatar billede Pawel Novice
12. oktober 2007 - 19:43 #2
Du har ret at både Sonos og Philips har nogle fede systemer, jeg kunne dog godt tænke mig noget der er billiger :-)
Avatar billede Pawel Novice
13. oktober 2007 - 09:59 #3
Jeg har kigget omkring på nettet og fundet denne her: ZyXel NSA-220
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=311915

Ser ud til at den har DLNA server indbygget så man kan bruge den til at steame fra.

Jeg er bare ikke sikke på om den virker med alle musik anlæg med en USB port.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
13. oktober 2007 - 12:17 #4
Det er sikkert også en mulighed - kender ikke DLNA!

Jeg har valgt en lidt anden approach! Jeg har købt en synology CS407e med plads til 4 diske der er sat til at køre Raid-5 så der kan gå en disk i stykker uden at miste data.

CS407e'eren har indbygget iTunes-server, AudioStation (hvor du tilslutter en USB-højttaler, printserver, Webserver og Photoserver (du kan dele billeder m. familien), filserver og det bedste ved det hele... DET VIRKER.

Når Apple frigiver deres nye version af OS (Leopard) her i slutningen af oktober, køber jeg en sådan en og tilslutter den min forstærker og bruger den med mine alm. højttalere i stuen. Samtidig er MAC Mini'en et mediacenter og DVD film kan ses på fjernsynet via DVI (samme kvalitet som HDMI)...

Pyha... længere udredning - anyway - jeg er glad for synology. De frigiver også jævnligt ny software, hvor der så er nye features med. Det er ret godt.

/snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
13. oktober 2007 - 12:18 #5
Og Mac'en streamer naturligvis min musik fra Synology'en... (som forresten også har Internetradio indbygget)
Avatar billede Pawel Novice
13. oktober 2007 - 15:00 #6
Det lyder jo helt vildt spændende, jeg havde slet ikke tænkt i den retning :-)
Kigger lige på det.
Avatar billede Pawel Novice
23. oktober 2007 - 18:08 #7
Hvis du smider et svar SnabelJan så kan jeg lukke dette spørgesmål og give dig points for den inspiration du har givet mig :-)

Jeg har ikke købt noget udstyr endnu.

/Story
Avatar billede snabeljan Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:50 #8
:) Tak for points.

Og nu går der jo kun 2 dage, så får jeg min MAC Mini med Leopard. Hvis du er interesseret, kan jeg jo på et tidspunkt skrive med mine erfaringer med mit setup!

/jan
Avatar billede Pawel Novice
24. oktober 2007 - 17:43 #9
Det må du meget gerne , jeg glæder mig til at høre om din Mac Mini Leopard.

Har du et link til den et eller andet sted?

/Story
Avatar billede snabeljan Nybegynder
25. oktober 2007 - 10:35 #10
Sure thing...

http://www.apple.com/macmini/

Det er til den amerikanske side. Den er noget mere detaljeret end den danske!

/jan
Avatar billede Pawel Novice
25. oktober 2007 - 20:21 #11
Er det mig der er blind eller har den ikke trådløs netkort?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
26. oktober 2007 - 12:15 #12
Jow da selvfølgelig har den det.

Den er forresten lige dumpet ind af døren og jeg har pakket den ud... Den er mindre end jeg havde forestillet mig - og virkelig lækkert design - der er helt klart en stor WAF på denne kasse...

/SnabelJan
Avatar billede Pawel Novice
26. oktober 2007 - 21:50 #13
Nu har jeg læst lidt mere om den, den virker rigtig fed, hvor meget larmer den og hvor god er fjernbetjeningen?

/Story
Avatar billede snabeljan Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:07 #14
Den larmer næsten ikke - mindre end minbærbare vil jeg sige... Nu har jeg selvf. ikke prøvet at belaste den endnu, men streaming af musik og video er ikke voldsomt belastende for den...

Fjernbetjeningen er den samme, som du får til andre Apple enheder - en lille lækker sag, som jeg dog ikkehar prøvet endnu. skriver mere når den er testet :)