Avatar billede md_craig Nybegynder
11. oktober 2007 - 17:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

10g, Midlertidige Maps, Tables, Lister eller lign.

Jeg står med en rimelig omfattende Stored Procedure i Oracle 10g, hvor jeg lige nu har brug for at gemme nogle midligertidige data.

Helt basalt at oprette nomkring 7 midlertidige lister der hver indeholder en række Org_id'er og New_id'er...

Jeg har kigget på Global Temporary Tables, men ville høre om der ikke er andre lidt mere "lokale" metoder.

Ved godt hvad man smider i sådan et table kun er tilgængeligt fra den session man er i, men hvad med tabellen selv?...

Lad os sige at Session A (A fremover) og Session B (B fremover) begge kalder samme sproc omkring samme tid (A lige før B).

A Oprettter Global Temporary Table "myTable" og begynder at smide data i, nu forsøger B også at oprette "myTable" og smide data i, der har jeg en lille frygt for hvad der så sker?...

Er Tabellen selv også kun synlig inden for egen session eller hvordan med det?...

Sidst men ikke mindst... er der et alternativ evt.?...

(er grøn til Oracle skal lige siges, plejer at arbejde med SQL Server)
Avatar billede pgroen Nybegynder
11. oktober 2007 - 17:55 #1
Det lyder som om det ville være en idé med PL/SQL tabeller...
Prøv at kigge på:

http://download.oracle.com/docs/cd/B19306_01/appdev.102/b14261/collections.htm#i26701
Avatar billede md_craig Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:21 #2
Ok det er lige PT blevet til at oprette en Global Temporary Table...

Jeg kan ikke helt få styr på det der PL/SQL Tables.

Associative Arrays kunne evt være brugt af omveje, krævenden at Org_id blev konverteret til en Varchar2 og brugt som key, da vores database bruge NUMBER (Longs) som id'er og ikke Integers.

Record kan jeg ikke lige lure om er brugbar i denne sammenhæng.

Grunden til vi er gået den anden vej PT, er at det lige skulle til at virke, og jeg kunne ikke finde ud af hvor og hvornår jeg skulle DECLARE mit array/record som ovenfor og hvordan med BEGIN / END i forhold til brugen af de forskellige arrays/records...

Nogle gode eksempler jeg kan drage nytte af hvor det bruges i en Sproc?