Avatar billede krukken Juniormester
10. oktober 2007 - 21:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ASDL-telefon

Jeg har fået en adsl-forbindelse, hvor jeg også har mulighed for at tilslutte en telefon. Problemet er bare, at jeg ikke kan bruge en almindelig telefon.

Telefonen skal tilsluttes en router af type: Zyxel Prestige 2602R 61 - det ser ud som om der er fire pins i stikket

Er der nogle der kan fortælle mig, hvad det stik jeg skal bruge hedder, og måske give mig et eksempel på en telefon.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:08 #1
Det burde ikke være noget problem, at bruge din eksisterende telefon.

Du udskifter blot din eksisterende ledning med tre-benet telefonstik med et kabel med RJ11 stik i begge ender.

Det plejer at følge med routeren.
Avatar billede krukken Juniormester
10. oktober 2007 - 21:25 #2
Så kablet hedder RJ11?

Der følger ikke sådan et kabel med routeren. Kan du give mig et eksempel på sådan en telefon, altså et link til en telefon jeg kan købe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:40 #3
Jamen har du ikke allerede en telefon?

På alle nyere telefoner kan du udskifte kablet der går fra telefonen (RJ11 stik) og til telefonstikket (trebenet telefonstik).

Dette udskiftes til et med RJ11 stik i begge ender fx sådan et:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=62453

Dette sættes så i din routers Phone1 port.
Avatar billede krukken Juniormester
10. oktober 2007 - 21:57 #4
Nej - jeg har ikke sådan en telefon.

Kan du give mig et eksempel på sådan en telefon, altså et link til en telefon jeg kan købe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:08 #5
Stort set alle telefoner har den type stik i dag, så du kan købe en i fx Bilka.

Jeg ved jo ikke lige hvilke krav du har til en telefon :)
Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2007 - 15:57 #6
thesheriff > ligger du et svar?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. december 2007 - 11:45 #7
Kommer her
Avatar billede krukken Juniormester
20. januar 2008 - 16:41 #8
Jeg håber det er iorden at vi deler poitene, fordi jeg har stadigvæk ikke fået købt en telefon, så jeg skal selv til at finde en alligvel.

Hvis det ikke er okay, så må du jo skrive tilbage, så finder vi ud af noget.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. januar 2008 - 17:02 #9
Helt i orden :)