Avatar billede madsens90 Praktikant
10. oktober 2007 - 18:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Automatisk height på den midterste celle i en tabel

Hej.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og vil lave så bunden af min tabel hele tiden når kanten af browseren, lige meget hvilken opløsning man ser siden i.

Er det muligt at give en row i min tabel måske en bestemt height, der gør at den hele tiden når til bunden af min browser ??

Min hjemmeside: www.shax.dk
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2007 - 18:08 #1
Når den ikke bunden nu? Du skal vel bare have height="100%" på din tabel. Og så ingen højde på den celle, som skal kunne justere sig selv.
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. oktober 2007 - 18:12 #2
Den når kun bunden hvis man har toolbar på sin browser, eller lav opløsning.. :P

Prøver lige. :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. oktober 2007 - 18:29 #3
Hmm.. Det ville virke hvis min baggrund på cellen var "height: 100%;" men hvordan laver man en baggrund til "height: 100%;" ?? Ved du evt. det ? For ellers starter samme billede jo igen lige neden under den gamle baggrund, og baggrunden er mørkere i toppen end nederst.. er det muligt at lave "height: 100%;" ?
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2007 - 18:31 #4
Nej, det er desværre ikke muligt. Du skal bare sætte background-repeat:repeat-x;
Så vises den kun én gang vertikalt.
Avatar billede madsens90 Praktikant
05. november 2007 - 12:58 #5
w13..

Det er længe siden, men kom med et svar, så kan du få point. :D
Avatar billede w13 Novice
05. november 2007 - 13:19 #6
Ok. :P
Avatar billede w13 Novice
05. november 2007 - 20:49 #7
Takker!
Avatar billede madsens90 Praktikant
18. januar 2008 - 14:54 #8
Hej igen w13.. :)

Ved du har lidt forstand på området, så du skulle vel ikke tilfældigvis kunne fortælle mig hva' jeg gør når min height="100%" ikke virker når jeg sætter dette ind i toppen af min side:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Og jeg er desværre nød til at have det på siden, for at min css virker ordenligt?! :S

Håber du ved det, for det har en stor betydning for designet. :)
Avatar billede w13 Novice
18. januar 2008 - 16:51 #9
Prøv at sætte height på body til 100% også
Avatar billede madsens90 Praktikant
18. januar 2008 - 17:29 #10
Hjælper desværre ikke. :/

Flere idéer? :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
24. januar 2008 - 08:18 #11
Slet ingen idéer? :/

Mangler det virkelig for at kunne gøre siden færdig.. :/
Avatar billede w13 Novice
24. januar 2008 - 08:52 #12
Jeg tror, du skal sætte height på body (og i øvrigt også alle andre steder) med css således: style="height:100%"
Avatar billede madsens90 Praktikant
24. januar 2008 - 13:40 #13
Det virker irriterende nok ikke lige meget hva' jeg gør. :/

Syntes jeg har prøvet alting.

Har min body på height 100% i min css fil, og min table er på height 100%, og hele de 3 celler (en række) som skal være 100% høj, har ikke fået en højde, men det har alle andre celler.

Der er ikke en anden måde at få min css fil til at virke på siden, uden at have:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
sat ind i toppen? :)
Avatar billede w13 Novice
24. januar 2008 - 21:48 #14
CSS virker uden doctype jo. Men man bør have en.

Desværre er jeg lidt blank for løsninger lige nu. =/
Avatar billede madsens90 Praktikant
24. januar 2008 - 23:47 #15
Okay.. :/

Mine font-size mm. virker ikke når jeg har doctype på.. :/
Avatar billede w13 Novice
25. januar 2008 - 07:55 #16
Det skulle meget gerne virke uden. Dog kan du ikke bare sætte det på body, hvis det skal virke i tabellen, så skal det sættes på tabellen også.
Avatar billede madsens90 Praktikant
25. januar 2008 - 12:03 #17
så tror jeg at jeg dropper den der doctype, og så laver jeg bare de forskellige fonte jeg har brug for på tabellen i stedet. :)

Tak for hjælpen. :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. januar 2008 - 17:20 #18
Jeg har også lavet sådan at hvis man allerede har stemt på billedet, så kommer den frem og siger at man skal opdaterer siden for at finde et billede man ikke har stemt på.. Hvilket er ret steneren..
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. januar 2008 - 17:20 #19
Hov.. Skulle ikke have været skrevet her.. :/ Sry!