Avatar billede chrm Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ldap søgning af group members

hej jeg har lidt problemer med at få vist medlemmer af en gruppe.
jeg skal have vist alle medlemmer af den enkelte gruppe jeg har vedlagt lidt kode.

jeg har ikke vedlagt base_dn og bind og forbind da det ser ud til at virke fint.

jeg får vist navn og beskrivelse fra gruppen (testgruppe).

        $filter = "(&(objectclass=group)(cn=testgruppe))";
        $sog = ldap_search($forbinder,$base_dn,$filter);
    $info = ldap_get_entries($forbinder, $sog);

    echo "<h1> Test </h1>";

    for ($i=0; $i<$info["count"]; $i++)
    {
    echo "Navn: ". $info[$i]["name"][0]."<br>";
    echo "beskrivelse": ". $info[$i]["description"][0]."<br>";    echo "medlemmer".$entries[$i]['members'][0];
    }
Avatar billede superdreng Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:33 #1
Bruger du mysql eller har du hentet data'erne eller hvordan?

Hvad er det der ikke sker og hvad skal der ske?

Du skriver vedlagt. Hvordan kan man vedlægge noget i php? (ellers er det bare mig der ikke forstår det :-) )

Du må prøve at uddybe lidt bedre :D Det er lidt svært at forstå!
Avatar billede chrm Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:54 #2
jeg køre mod en active directory

det der sker er en side hvor der står:

Test
Navn: Intranet users
Navn: Intranote - Medarbejdere som anvender Intranet
medlemmer2

det der skal ske er at der bliver skrevet navne på alle bruger der er medlem af gruppen intranet users

jeg er ikke helt vandt til at søge hjælp herinde men håber det kastede lidt lys over det
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. oktober 2007 - 16:08 #3
En rigtig god ide vil være at lave en print_r på din $info, så kan du se hvad den indeholder. Tror det vil hjælpe dig rigtig meget.

Tror bestemt ikke din $info['count'] er rigtig.
Tror du mener count($info) i stedet for.
Avatar billede chrm Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:36 #4
takker dkfire det hjalp lidt jeg fandt ud af at den atribut jeg ledet efter ligger i array't info og der ser ud som om at det ligger som assoceret array.
min count skulle være godt nok også når jeg laver count($info); viser den kun 2 hits og jeg kan se at på plads ['members'][x] er der 1157 hits nogle forslag til hvad jeg over ser ?
Avatar billede dkfire Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:37 #5
Kan jeg se resultatet af print_r for både $info og $entries ??
Avatar billede chrm Nybegynder
15. oktober 2007 - 08:09 #6
sad og kigge på det array output der kom ud og fik løst det ^.^
men takker for hjælpen.
Avatar billede dkfire Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:35 #7
Så lidt.
Jeg lægger et svar så kan du selv bestemme og du vil acceptere det. :-)
Avatar billede vivian22 Nybegynder
22. juli 2012 - 01:54 #8
Hej,
hvordan laver du? så jeg ville gerne være din friend.here er min e-mail vivianawori@yahoo.com
Jeg vil sende dig billeder i min næste post OK
og jeg har noget improtant at fortælle dig
vivianawori@yahoo.com
fra Vivian
bedes du besvare

Hello,
how are you doing? please i want to be your friend.here is my e-mail vivianawori@yahoo.com
i will send you photo in my next mail OK
and i have something improtant to tell you
vivianawori@yahoo.com
from vivian
please reply