Avatar billede kdlarsen Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra fastnet til Fiber

Jeg skal til at have telefoni hos Dansk Bredbånd via Fiber og da jeg gerne vil beholde mine "gamle" analoge telefoner skal der jo laves lidt fiksfakseriger i monopolskillepunktet som TDC har sat op, så jeg kan bruge alle de gamle telefonstik i huset!

Er der nogen der ved hvor kompliceret sådan en "operation" er ??

Har hørt at det faktisk kun er et par ledninger der skal sættes sammen!!!!

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh
Kdlarsen
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2007 - 13:12 #1
Den fiberboks som DB installerer, har 8 stk. RJ45 tilslutninger til tlf/TV/data.
Du skal bare ha' en simpel adapter fra DB, så kan du bruge de 'gamle' analoge telefoner.
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:39 #2
Ved du evt. hvad sådan en fætter hedder?? De er nemlig ikke for kvikke hos DB og er ret hurtige til at sige at der skal en tekniker ud!!
Når jeg så får sådan en adapter, kan jeg altså bruge mine analog tlf. og alle de gamle stik i huset ?????
Hvor skal den sættes - lige efter fiber-boksen eller ved første tlf.stik???
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2007 - 15:29 #3
Hehe.. I broghuren fra DB står:

"Har du en almindelig telefon, og har modtaget en adapter af din serviceudbyder, skal du sætte adapteren i det førstge udtag på fiberboksen".

Det betyder vel, at de gamle stik og telefoner bare kan tilsluttes adapteren, og sagen er bøf :-)
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
09. november 2007 - 09:39 #4
Man skal ikke bruge adapter til gl. telefoner men derimod skal fibertlf.boksen tilsluttes monopolskillepunktet..