Avatar billede foo_master Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:26 Der er 2 kommentarer

onboard netkort crasher windows

Jeg har lige opgraderet min gamle PC med disse ting:

bundkort : asus P5KC

CPU : q6600

Ram : 4 GB Corsair Quad2X

Mit problem er at når jeg installer driverne til onboard netkortet, fryser windows (vista 64bit). Først troede jeg at det var bundkortet der var i stykker, for jeg har prøvet at updater windows helt inden, jeg installer netkortet. Jeg har også installeret windows forfra, men med alt hardware taget fra, så der kun var 1 HDD og 1 DVDdrev på, men lige meget hvad, så crasher windows og kan ikke starte op, før jeg fjerner netdriverne eller slå netkortet fra i BIOSen.

Så sendte jeg bundkortet til rep. og fik den byttet til en nyt, men da jeg kommer hjem, har jeg samme fejl.

Lige nu har jeg et støvet et gamelt netkort frem, så det ser ud til at virke. Men hvad f******* sker der for mit onboard netkort ???
Avatar billede gammelhat Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:46 #1
Dårlige drivere kan have den effekt. Prøv som et test at slå memory remapping fra i bios, og se om den bliver crashfri af det
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. oktober 2007 - 14:50 #2
Du kan download den nye driver her. du kan finde den under "LAN" og "Vista 64bit"

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5KC

eller Download den direkte herfra.

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/lan/Attansic/AttansicL1_lan_V2060000_vista.zip

Det skal løse dit problem.