Avatar billede kallechr Nybegynder
07. oktober 2007 - 13:36 Der er 10 kommentarer

Forlænge bærbar´s batterie levetid

Hvilken brug af bærbar er med til at forlænge batteriet´s levetid?

Er det bedst at tilslutte 220v ved daglig brug generelt?
Eller godt ofte at køre batteriet helt tomt?

Hvordan bevarer man bedst holdbarheden på batteriet?

På forhånd tak
Kalle
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2007 - 13:40 #1
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 13:49 #2
1. Nyere bærbare lader kun på batteriet når det trænger til at blive opladt, dog findes der stadig eksempler på at batteriets Katode brændes af for tidligt, ved at lade den stå på strøm altid - pil batteriet ud når det er 100% når den er på ledning

2. Li-Ion batterier skal lades op når de når 30%... hvert 20. gang skal du aflade helt.

3. Li-ion batterier tager INGEN skade af sjat-opladninger derfor er 30% + 50% + 20% = 100% og tæller som 1 opladning ud af de cirka 1000

4. Li-Ion batterier har det bedst ved menneskelige temperature. sørg for det aldrig er for koldt eller for varmt... dvs. hvis DU sveder, sveder batteriet også :)
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 13:49 #3
1. Nyere bærbare lader kun på batteriet når det trænger til at blive opladt, dog findes der stadig eksempler på at batteriets Katode brændes af for tidligt, ved at lade den stå på strøm altid - pil batteriet ud når det er 100% når den er på ledning

2. Li-Ion batterier skal lades op når de når 30%... hvert 20. gang skal du aflade helt.

3. Li-ion batterier tager INGEN skade af sjat-opladninger derfor er 30% + 50% + 20% = 100% og tæller som 1 opladning ud af de cirka 1000

4. Li-Ion batterier har det bedst ved menneskelige temperature. sørg for det aldrig er for koldt eller for varmt... dvs. hvis DU sveder, sveder batteriet også :)
Avatar billede kallechr Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:46 #4
ok god info - takker :)
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 20:21 #5
GIVE ME POINTS !
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 20:21 #6
hehe :$
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 20:22 #7
5. ved længere opbevaring, skal batteriet være halvt opladt...
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2007 - 20:35 #8
Se f. eks hvad Zepto anbefaler: (se side 10/10)
ftp://ftp.zepto.dk/UserGuides/dk/6015-6615WD_UserGuide.pdf
Avatar billede kallechr Nybegynder
08. oktober 2007 - 16:37 #9
lige så god info haverslev - Zepto´s anbefalinger er gode.

takker
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 03:18 #10
Kan spørgsmålet lukkes?