Avatar billede lund_dk Praktikant
05. oktober 2007 - 11:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad optager min port 80?

Pludselig i går fejlede min IIS og får en fejlkode, når jeg søger på den kode, er koden beskrevet som at et andet program optager porten. dvs port 80.

Hvordan finder jeg ud af hvad er optager min port?
Avatar billede montago Praktikant
05. oktober 2007 - 12:43 #1
Skype snupper port 80

ellers : start / kør => cmd [enter]
kør : netstat -a

så kan du se det
Avatar billede snakeeye Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:23 #2
hvis du vil se hvad program det er, er det ikke nok at køre en netstat -a da du kun kan se hvad for en addresse som den er connected til...
Hvis du har den engelske version af XP installeret kan du køre en
netstat -a -b
så kan du se alle connections og hvilke programmer som har oprettet forbindelsen.
Avatar billede lund_dk Praktikant
05. oktober 2007 - 15:17 #3
Der listes INTET der bruger port 80 :s
Avatar billede montago Praktikant
06. oktober 2007 - 00:07 #4
Når Skype sluger min port 80, ser jeg et slags advarsels ikon på IIS serveren, som jo ikke er startet... når jeg prøver at starte serveren kommer der en reel fejlmeddelse

Men du siger at den specifikt kommer og siger at porten bliver brugt !

Hvad for funky programmer har du installeret ?, som evt kunne have en indbygget webserver... PHP og WinAmp (plugins) tæller fx med
Avatar billede lund_dk Praktikant
07. oktober 2007 - 11:53 #5
Skal siges fejlen opstod fra ene tidspunkt til anden - uden at have installeret noget nyt.

Når jeg vil starte min IIS server, kommer blot en fejlkode.
Koden har jeg slået op på microsoft, som siger fejlen betyder at noget andet benytter porten.

Jeg prøvede at sætte min IIS op til port 81, det kunne jeg sagtens, men vil gerne have den til at køre på port 80
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 13:22 #6
prøv af afinstallere IIS og installer det igen...

som sagt, har du garanteret et program som fx Skype installeret som har hijacked din port 80...
Avatar billede gammelhat Nybegynder
07. oktober 2007 - 13:29 #7
der står heller ikke "http" når du kører netstat?
Avatar billede montago Praktikant
07. oktober 2007 - 20:20 #8
netstat -a skulle som sagt vise om der er nogen programmer som bruger port 80 / http...
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. oktober 2007 - 17:41 #9
Det var åbenbart skype der havde lagt sig indover pludseligt, selvom jeg har haft skype og iis kørende sammen i snart 1½ år ;)