Avatar billede fredsgaard Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af FAST ip hvordan ?

Jeg har fullrate, og syntes det er irreterende at min IP konstant skifter. Nogen der ved hvordan jeg kan sætte den til en Fast IP ?
Avatar billede bobske Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:14 #1
Start -> kør -> cmd -> ipconfig /all. Noter din ip, gateway, dns-servere og skriv dem ind i dine netværksindstillinger under TCP/IP egenskaber.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:17 #2
Du skulle meget gerne have fast ip med Fullrate, så hvad mener du med, at den skifter?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:22 #3
Hvis du har en router foran PC'en, kan du ikke bruge bobske's kommentar til noget.

Og hvis du har dynamisk IP, kan du ikke bare sætte en fast, du skal få din ISP til at tildele dig en fast IP, hvilket som oftest koster et gebyr hver måned.
Avatar billede bobske Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:37 #4
Jeg har en router og jeg har altså intet problem ved at sætte en fast ip. Vores router med standardgateway 192.168.1.1, tildeler automatisk IPer fra 2-50 når man logger på. Vi er en andelsforening med 24boliger. Dvs. min ip har jeg sat til 192.168.1.39
Avatar billede bobske Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:39 #5
medmindre der menes internet ipen? den ved jeg ikke hvordan sættes fast :)
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. oktober 2007 - 23:50 #6
Bobske - jeg vil anbefale dig, at gå ind på www.myip.dk og se at det du taler om, IKKE er den eksterne IP. Det er din LAN-IP og den er ikke = den eksterne IP aka. WAN-IP'en.

Din WAN-IP kan du ikke - såfremt denne er dynamisk sætte "fast" da dette afhænger af din ISP's DHCP-server og leasetime hos denne.

Den interne IP - altså din LAN-IP kan du bestyre præcist som du vil.

Som hmortensen skrev, så skal du kontakte din ISP for, at få tildelt en "global" / fast IP-adresse til dit modem. Dette KAN koste et månedligt beløb.
Avatar billede bobske Nybegynder
03. oktober 2007 - 01:23 #7
Det var så også det jeg selv reflekteret over hvis du så min sidste kommentar. Men ingen ved jo om fredsgaard mener sin LAN-ip eller WAN-ip
Avatar billede bobske Nybegynder
03. oktober 2007 - 01:24 #8
Hvornår har jeg iøverigt sagt LAN-ip = WAN-ip? :D
Avatar billede zerocrash Nybegynder
03. oktober 2007 - 01:30 #9
"Hvornår har jeg iøverigt sagt LAN-ip = WAN-ip? :D" Ja, det var så min tanketorsk der satte =-tegn mellem de 2, det beklager jeg selvfølgelig dybt.

Mht. om fredsgaard mener WAN/LAN så antager jeg, at han mener WAN'en - men ja, ved nærmere studie af hans ? kan jeg godt se det er udefineret - måske jeg blot skulle gå i seng :D

Jeg læste din kommentar 20:39:11 som "medmindre der menes INTERNT ipen?". Jeg går bare i seng...... :D
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
14. marts 2008 - 23:57 #10
.