Avatar billede california Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SSH Framework til Java. Jump to host & portforwarding

Hej Forum,

I forbindelse med et skoleprojekt står jeg i den situation, at jeg skal jumpe igennem et SSH netværk og forwarde porte. Altså jeg har 3 eller flere hosts i et netværk, hvor hver host kun er i netværk med den nærmeste. Det gør at jeg får at få en forbindelse mellem host A og C skal jumpe igennem B. A --> B --> C og lave portwardning på B --> C.

Denne problemstilling kan almindeligvis let løses ved brug af Putty eller andre SSH-Klienter. Men jeg skal implementere det i Java og har haft kig på nedenstående frameworks. Desværre er det ikke lykkes mig endnu at få ovenstående til at virke.
Mit spørgsmål er om der er nogen der har prøvet at implementere sådan i Java og/eller hvad denne procedure hedder så jeg lettere kan søge på Internettet.

http://www.ganymed.ethz.ch/ssh2/
http://www.jcraft.com/jsch/index.html

Tak for tiden.
Avatar billede california Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:49 #1
Argh! Den skulle ligge under Java.
Avatar billede california Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:01 #2
lukket