Avatar billede maksdk Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

sløret skærm

Hej igen..

Jeg har et stort problem, min skærm er slæretr..

Jeg kan se atden kun kører 60 hz eller 59 hz og får mig derfor til at tænke på om den tror at min skærm er et lcd tv. Jeg har prøvet at skifte driver til gfx 2 gange med 2 forskellige driver, o gskiftet skærm driver 2 gange også..

min skærm:
LG194WT
gfx:
Sparkel8800 GTS 320 MB

Jeg havde et geforce 6600GT 128 mb på skærmen og der virkede det..
jeg kører 1400x900 i opløsning
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:08 #1
60 Hz er normalt ved fladskærme. Du får ikke mere ud af en højere frekvens.

Du bør anvende den native opløsning på 1440x900.
Avatar billede maksdk Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:21 #2
NATIVE???

jeg ahr kørt 75 hz på min skærm med et 6600gt og der var ingen slør så det må vel have noget at sige..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:27 #3
Native opløsning er den optimale opløsning.

En fladskærm kan godt vise andre opløsninger end native, men det betyder, at skærmen selv skal genberegne signalet, hvilket den mildest talt er elendig til.

Det samme gør sig gældende med frekvensen.

Skærmen kan godt modtage et signal på fx 75Hz, men panelet vil altid opdatere med 60Hz, hvorfor du ikke har glæde af den højere frekvens. Faktisk risikere du en forringelse, da det nu er skærmen, der skal genberegne signalet.

Så sæt altid din fladskærm til 60Hz og native opløsning for optimal kvalitet.
Avatar billede maksdk Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:29 #4
okay prøvet det er native, hvor gør man det og skulle det hjælpe på mit slørings problem?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:33 #5
H-klik på dit skrivebord ->Egenskab for skærm ->Indstillinger

Det er som sagt den optimale indstilling.

Er det ikke problemet, må vi fejlsøge videre :)
Avatar billede maksdk Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:40 #6
og vi er enige om at det ikke er en TV skærm men en 19" LCD computer skærm..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:40 #7
Der gælder det samme :)
Avatar billede maksdk Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:22 #8
hmm nu har jeg prøvet at finde ud af det med native og det står den til..

Jeg er lidt lost lige nu...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:29 #9
Det skal du ikke være :)

Har du mulighed for at låne en anden skærm eller prøve dit grafikkort på en anden pc?
Avatar billede maksdk Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:37 #10
hm ja det har jeg sikkert men det er ikke så nemt, men det må jeg jo prøve så..

Det er bare pisse fuck når man lige har fået den nye computer..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:51 #11
Ja, men vi oplever jo alle mandagshardware ind i mellem.
Avatar billede maksdk Nybegynder
04. oktober 2007 - 08:09 #12
Jeg siger tak, men fandt svaret et andet sted.. Det var nemlig cleartype der hjalp på det... tak
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. oktober 2007 - 09:53 #13
Godt du fandt en løsning :)

Husk selv at lægge et svar og acceptere det, så spørgsmålet kan lukkes.

Se evt.: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede maksdk Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:28 #14
Ja tak det har jeg ikke kunne finde ud af og kan stadig ikke.. Kan ikke se acc./afvis nogen steder..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:29 #15
Det kræver, at du lægger et svar - ikke en kommentar :)
Avatar billede maksdk Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:31 #16
hm sådan måske...
Avatar billede maksdk Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:32 #17
ok fandt ud af det.. tak