Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

MS project 2000 - genbrug sidste års projekt.

Hej,

Jeg sidder med et projekt i MS project 2000. Projektet er stort set det samme som et tilsvarende fra sidste år, hvorfor jeg gerne vil genbruge det. Så mit spørgsmål er: Hvorledes flytter jeg et projekt der går fra den 8.-12. okt. 2006 til 9.-13. okt. 2007?

Det skal siges, at projektet indeholder over 300 poster, hvorfor det ikke er smart at ændre hver enkelt.

På forhånd tak for hjælpen! :)
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 19:57 #1
Er det ikke at kopiere projektet til en ny fil, og så ændre projektets start date i project Information?
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 19:58 #2
Eller slut dato, hvis dit projekt var sat op til at slutte på en bestemt dato
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:03 #3
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:13 #4
Når jeg retter datoen der hvor du forslår siger den:
"if you entered a constraint that result in a task start date earlier than the project start date, change either the constraint or the project start date"
Jeg vil jo mene at det er start date jeg lige har rettet...?

Hvis jeg retter både finish og start date laver den alle datoerne om, men alle opgaverne  får den samme dato pånær nogle enkelte.

Det den nævner med contraints - er det noget man kan gøre noget ved?

Mvh Brian
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:15 #5
Svar 3: nej det er korrekt.. Hvad gør jeg når der ikke kommer svar men kun kommentare?
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:15 #6
Det kan vi vende tilbage til, når/hvis du får bedt dem som har hjulpet dig  om at lægge svar, og lukker de andre spørgsmål. Ellers er det jo vel ret lige meget hvad jeg skriver her:)
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:16 #7
Dem som du menerer berettiget dertil beder du om at lægge et svar - og så kan du give dem points efter den vejledmning jeg linkede til. De spørgsmål som er ubesvarede skal du selv lukke, igen i hht. vejledningen:)
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:23 #8
Ok tak for hjælpen. Jeg har lukket dem der ikke er svaret på og bedt dem der har svaret på de andre om at oprette et svar.
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:25 #9
Så skal du også lige lukke dem, ikke blot svare på dem selv men LUKKE ved at markere dit eget navn til venstre og acceptere
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:26 #10
og nu til dit egentlige spørgsmål...
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:28 #11
"if you entered a constraint that result in a task start date earlier than the project start date, change either the constraint or the project start date"

1. Du kan næppe ændre BÅDE start date og FINISh date for hele projektet, for så er der ingen firhedsgrader tilbage, så vælg en af de datoer.

2. Fejlbeskeden mener det den siger. Der er åbenbart visse constraints i dine tasks, hvor der er blevet indsat en specifik dato for start/finish/before/after etc, og det hindrer naturligvis at hele projektet bliver rykket. Du må lige kigge på dine tasks og se hvilke der har constraints med faste datoer
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:31 #12
Måske har du nogle milestones med specifikke datoer - disse skal så naturligvis ændres
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:36 #13
Hvilken constraint type skal jeg så vælge således at det hele kan rykkes? Alle tasks har en dato og tidspunkt. Vil det sige at de alle har constraints så de ikke kan rykkes?
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:44 #14
Du ka se i den kolonne med "i" om der er nogen constrains med dato i - når du dobbeltklikker så står der sikkert "must finish on" i dialog boksen osv.. det kan ændres til as soon as possible, f.eks.

Men - forhåbentligt er dine tasks linket til hinanden, så lave disse constraints om brude ikke vælte planen. Hvis de ikke er linket, så er det vel ingen vej udenom )
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 20:46 #15
"as soon as possible" hvis dit projekt kører med en start date, og vel ellers as late as possible hvis projektet kører op til en specifik dato fra en løs dato. Alle de andre constraints har en dato i , som vil hindre rykningen af hele projektet
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:59 #16
Jeg har fået ændret alle datoerne pånær nogle enkelte "hovedopgaver" (en overskrift der indeholder en masse under-tasks) Ved du hvordan man ændre dem - de kan nemlig ikke rettes på samme måde som de andre datoer.
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 21:03 #17
Joh -  "hovedopgaven" er ikke andet end samling af tasks, og så er der givetvis en af disse som har et constraint, og kan ændres på normal vis. Du kan "folde dem ud" ved at klikke på det lille + i Task Name kolonnen
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:14 #18
Ja nu begynder der at ske noget :) Du må meget gerne skrive et svar - og så skal du have mange tak for hjælpen!
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 21:16 #19
Here we go :) ... Project er på overfladen nem at gå til, men man kan dumme sig helt gevaldigt derinde. Jeg ville anbefale din biks at købe en af der tykke "Using MS Project"-type bøger - det er 400-600 kr, men man kan spare sig for mange problemer ved at gå en smule i dybden :)
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:18 #20
Ja det tror jeg vi skal have gjort.