Avatar billede blazte Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:57 Der er 3 kommentarer

Lyd funktion til Delphi 2006 .NET (Pocket PC)

Hej.

Jeg skal til at programmere en alarm program til Pocket PC, som skal laves i Delphi 2006 .NET

Men jeg mangler en lyd funktion (skal bare kunne afspile .wav), og ville lige høre om, at der er en som har sådan en?

Mvh. Ulrik
Avatar billede hrc Mester
01. oktober 2007 - 10:17 #1
Ligger der ikke lydklasser .NET CF? Det må der gøre. Skal kigge efter i løbet af dagen.

Har du programmeret PocketPC før? Hvis ikke skal du søge efter Jeremy Norths "Compact Framework Builder". Den hjælper ret meget, men det er stadig ret plagsomt at lave CF i Delphi, især fordi du (næsten) er bundet til .NET 1.0.

Har du PocketPC emulatoren på plads?
Avatar billede blazte Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:22 #2
jeg kan ikke finde lydklasserne i .NET CF. Men jeg vil lige kigge på Jeremy Norths "Compact Framework Builder". Jep, jeg har PocketPC emulatoren.
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:27 #3
Prøv at kigge her. Der er import af  "CoreDll.DLL", EntryPoint="PlaySound".
Det må være til at lave om til Delphi. Der er VB- og C#-eksempler

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/CompactFramework/doc/playsounds.aspx