Avatar billede peder-dingo Nybegynder
30. september 2007 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Samsung skærme med 1440x900 eller 1680x1050

Hej!
Har en Samsung 931BW 19" skærm med opløsningen 1440x900, men mange siger at fx en 20" 206b med opløsningen 1680x1050 er meget lækre fordi opløsningen er højere. Er der nogen der har erfaring med forskellen mellem disse opløsninger? Umiddelbart synes jeg min skærm er fremragende, og synes ikke opløsningen på 1440x900 er et problem...
Så om det kan betale sig at investere yderligere 600 kr for at få 1" og en højere opløsning...?
Avatar billede ladyhawke Novice
30. september 2007 - 18:10 #1
det kan kun du afgøre, find skærmen i en forretning og se om det er så meget bedre at du vil bruge pengene på det. Umiddelbart lyder det til du har en fin skærm i forvejen, men det er jo i sidste ende en smagssag...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. september 2007 - 19:18 #2
jeg bruger altid højeste opløsning (1650x1050) når jeg spiller og bare er på skrivebordet, og jeg syntes det ser helt forkert ud hvis jeg har lavere opløsning.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig endnu højere opløsning!

men gå ned i en fona eller ligenede og prøv dig frem!
Avatar billede ladyhawke Novice
30. september 2007 - 19:36 #3
På en fladskærm ser det altid "forkert" ud hvis du bruger mindre en den opløsning den er bygget til. Så bliver billedet uskarpt. Men der er stadig forskel på hvordan den samme højeste opløsning ser ud på forskellige skærme.

Hvorvidt en højere opløsning vil være bedre er et personligt skøn og det afhænger også en smule af størrelsen... hvis du f.eks. bruger 1440x900 på en meget lille skærm (f.eks. 14") så bliver tingene ret små... Det afhænger jo også af hvordan/hvor godt synet er, for den person som skal bruge skærmen.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:18 #4
Okay, tror jeg tager i fona og ser lidt på nogle skærme :)
Avatar billede ladyhawke Novice
01. oktober 2007 - 11:22 #5
God tur og god fornøjelse