Avatar billede nicoz Nybegynder
29. september 2007 - 13:25 Der er 20 kommentarer

Tv-out - hvad gør jeg galt?

Puha, nu håber jeg, jeg har oprettet emnet det rigtige sted. Og jeg må vist først lige sige, at min viden om computer, kabler og lignende er noget begrænset! :)
Jeg har købt et tv-out-kabel, og så vidt jeg ved er det kun billedet, der kan flyttes over - altså ikke lyden.
Nå, men jeg har stukket den ene ende af stikket i min bærbare, og så har jeg den anden ende. Det er tre runde stik - en er rød, en er grøn og en er blå. Jeg kigger derfor bag mit tv for at finde noget jeg kan putte dem ind i. Jeg finder tre runde huller, som de passer i, og som også passer til farverne, rød, grøn og blå. Jeg prøver så at trykke lidt på fjernbetjeningen, men ingen af de mulige kanaler viser mit pc-billede.
Jeg har også prøvet at trykke på 'Fn' + F5/F6 på tastaturet, men der sker intet.

Hvad gør jeg forkert? Og måske det er muligt at lave en lille, nem guide, jeg kan forstå? Hehe.
På forhånd tak :)
Avatar billede nicoz Nybegynder
29. september 2007 - 13:27 #1
I øvrigt skal jeg måske sige, at jeg har en Acer Ferrari 300. Hvis det kan hjælpe.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 15:20 #2
Du skal ind i kontrolpanel, indstillinger for skærm, og have aktiveret den sekundære skærm.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 15:22 #3
Og så skal du du finde signalet fra tv-out på en af de eksterne kanaler på tvet.
Avatar billede nicoz Nybegynder
29. september 2007 - 16:17 #4
Okay, nu har jeg været inde at rode lidt i skærmindstillingerne, og jeg kan se, at der står tilsluttet på en anden skærm, nu hvor kablerne er tilsluttet.
Jeg har en av-kanal på tv'et, som hedder 'PC', og jeg går udfra det er denne, billedet skal hen på. Men der står bare 'Intet PC-input', hvilket undrer mig. Der står jo i mine skærmindstilinger, at der er forbindelse til en anden skærmenhed.

Kan du, eller en anden, fortælle mig hvad det er jeg gør galt??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 16:27 #5
Når du er inde ved skærmindstillinger, så tryk på avanceret og se om du kan finde Ati Catalyst Control Center, mener det er et  Ati-Radeon grafikkort du har?
Derinde skal du have sat skærmene til at køre klon, og længere omme under video sættes begge skærme til Theater Mode full screen.
Avatar billede nicoz Nybegynder
29. september 2007 - 16:34 #6
Det hedder Mobility Radeon 9200, det jeg har - jeg ved ikke om det du nævner, er det samme? :)
Jeg har lige uploadet et screenshot af, hvordan det ser ud, når jeg trykker avanceret inde i skærmindstillingerne: http://img407.imageshack.us/my.php?image=tvouter6.jpg

Jeg må indrømme jeg ikke lige umiddelbart kan finde Ati Catalyst Control Center.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 19:12 #7
Det skulle gerne se sådan ud.
[URL=http://img107.imageshack.us/my.php?image=screenhunter002dh9.jpg][IMG]http://img107.imageshack.us/img107/4305/scre
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 19:16 #8
Det her burde virke.
http://kortlink.dk/49wy
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 19:17 #9
Avatar billede nicoz Nybegynder
29. september 2007 - 19:21 #10
Okay. Det har jeg så gjort nu. Men det er mere den anden boks jeg tænker på. Er det ikke den, man skal rode med, for at få det til at virke? Den med alle fanebladene. Ved sgu ikke helt hvad jeg skal trykke på eller sådan. Tak fordi du gør et forsøg på at hjælpe mig ud af kniben ihvertfald ;)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. september 2007 - 21:34 #11
Prøv at hente denne Omega driver, slet den gamle driver og læg denne ind i stedet.
Den skulle passe til dit kort. Den hedder 3.8.252
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=14&go=giveme&dwn_id=295
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2007 - 11:57 #12
Har du fået det til at virke?
Ellers skal jeg prøve at guide dig igennem, hvis det bliver i løbet af denne dag. :)
Avatar billede nicoz Nybegynder
30. september 2007 - 12:05 #13
Hehe. Jeg må indrømme jeg ikke ved hvordan man sletter din gamle driver og får den nye installeret - dvs. jeg ikke ved, hvor jeg skal lægge den nye. Hvis du kan guide mig er jeg meget åben for det!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2007 - 12:49 #14
Hent den nye driver først,læg den på skrivebordet.
Efter det går du ind i kontrolpanel/tilføj og fjern programmer slet alt det der stå ATI ved. Herefter kan du installere den nye driver direkte fra skrivebordet, det er vist en zip-fil så den skal lige udpakkes først.
Husk at scanne filen for virus inden du installerer den.
Avatar billede nicoz Nybegynder
30. september 2007 - 13:44 #15
Okay. Nu har jeg slettet de gamle og installeret den nye. Nu er skærmen dog sort, når jeg starter den op og begynde rmed en lav opløsning, når jeg kommer ind og skal taste kode... Hvordan kan det være?

Men hvad gør jeg så nu?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2007 - 14:13 #16
Se om du kan finde Ati tray tools, måske ligger det over under start, du skal have stillet opløsningen på din skærm i første omgang, sæt den til 60 Hz, ved ikke hvor højt den kan køre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2007 - 14:15 #17
Det er opdaterings hastigheden jeg mener, opløsningen kan du sætte til 1280x1024
Avatar billede nicoz Nybegynder
30. september 2007 - 14:18 #18
Jeg ved ikke lige præcis hvor højt den kan køre.
Det er sgu lidt svært det her. Ville det ikke være nemmere over msn, tror du? Hvis du har det, så ville det være nice hvis du tilføjede sundstein@hotmail.com :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2007 - 15:37 #19
Hej, har tilført dig på min WLM.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. oktober 2007 - 19:54 #20
Fik du det til at virke med den nye ledning?