Avatar billede fusbagner Nybegynder
28. september 2007 - 20:25 Der er 7 kommentarer

Win 98 men starter op i dos

Jeg har et lille problem på min gamle Pc der kører på win 98 den starter hele tiden op i Dos ???

Hvordan får jeg den til at starte win 98 ???
Avatar billede jtt Nybegynder
29. september 2007 - 02:22 #1
I windows kan du få win98 til "permanent" at starte op i dos. Prøv i dosprompten at skrive "exit" og tryk enter. Hvis ovennævnte er årsagen så bør det være elimineret nu.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. september 2007 - 12:47 #2
tjek msdos.sys filen ligger i roden af c drevet, og kan åbnes med Notesblok.
Der skal være en linie der ser sådan her ud: BootGUI=1  er den sat til 0 (nul)
så ret det til 1
Avatar billede gratis Nybegynder
29. september 2007 - 13:32 #3
glemte lige: filen er som standard "read only/læs kun" så for at gemme ændringer, højreklikker du på
filen vælger egenskaber og fjerner fluebenet fra read only, når du har rettet i filen sætter du det tilbage igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. september 2007 - 13:40 #4
Avatar billede gratis Nybegynder
29. september 2007 - 16:14 #5
fromsej> herligt du lige har msdos.sys liggende, det har jeg ikke mere ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
29. september 2007 - 20:07 #6
Et eller andet sted har jeg også mine gamle Autoexec.bat og Config.sys liggende.
625 Kb ledig med mus og CD-rom understøttelse.*S*
Avatar billede gratis Nybegynder
29. september 2007 - 20:42 #7
"625 Kb ledig med mus og CD-rom understøttelse."
Jeps, havde jeg også, der blev fedtet med at få smidt så mange TSR drivere som muligt
i Upper-Memory :)