Avatar billede oleko Nybegynder
28. september 2007 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omsætte grafik til html

Jeg udvikler web løsninger og er fra tid til anden stødt ind i problemet med, at lave en sides html ud fra et grafisk layout i form af f.eks. psd filer eller img/gif?
Kan det ske pr. automatisk i et grafik program eller skal det gøres med håndkraft af en designer?
Avatar billede w13 Novice
28. september 2007 - 11:21 #1
Du får nok langt mere ud af det ved håndkraft. En af de store ulemper ved at lade programmer lave din kode er, at du får alt for meget, unødvendigt og uoverskueligt kode. Det er måske hurtigere, men det vil være mere hensynsfuldt over for dine brugere, at lave en side, der ikke skal loade så længe. Og du kan også gøre et langt bedre arbejde på siden, hvis din kode er let at finde rundt i. =)
Avatar billede a1a1 Novice
28. september 2007 - 13:50 #2
hvis du har photoshop og dermed også imageready kan du "skære" dine billeder ud og så gemme som html ;o)

Jeg laver selv min html, som w13 siger
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 11:55 #3
Lukketid?
Avatar billede oleko Nybegynder
08. april 2008 - 12:01 #4
Ja tak, smid bare et svar.
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 12:04 #5
:)
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 12:24 #6
Jeg takker ærbødigst!