Avatar billede morten1980aarhus Nybegynder
27. september 2007 - 15:01 Der er 5 kommentarer

Ustabilt trådløst net

Hej

Håber at der er en derude, som kan hjælpe mig

Mit problem består af, at når jeg prøver at hende noget ned fra nettet, så går det i stå. Der bliver bare ved med at stå, at der er hentet XX kb af YY mb... Kan heller ikke modtage filer via messenger, der går det også i stå..
Men det er som om det kun er større filer, at den går i stå, for hvis det er filer på 100kb-1mb, så kan den lige nå at hente det ned, inden det går i stå...
Det foregår over trådløs net (Belkin router, hvis det skulle være til hjælp). Har så prøvet med LAN og der fungerede det fint, der gik det ikke i stå...

Kan det evt. være routeren, der er noget galt med? Har ellers lige fået den....

På forhånd tak
Avatar billede tonygk Nybegynder
27. september 2007 - 15:06 #1
Har du prøvet at opgradere firmware på din trådløse router?
Avatar billede rene37 Nybegynder
27. september 2007 - 22:50 #2
Enig. Sidste nye firmware på routeren (hvis du ikke allerede har). Prøv derefter at skifte kanal hvis det andet ikke virker.
Avatar billede dompap Novice
30. september 2007 - 18:41 #3
Har du opgraderet ? - og hvordan gik det så ?
M.v.h.

Dompap.
Avatar billede morten1980aarhus Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:18 #4
har taget statisk kanal og opdateret firmwire, nu virker det. tak for lort
Avatar billede dompap Novice
01. oktober 2007 - 19:17 #5
OK - har selv lige haft et tilsvarende problem, men fik det løst idag som følge af 2 ting:

1) opgradering af firmware i begge (!) routere
2) Cybercity har nedsat båndbredden fordi vi bor for langt fra en central og der er støj på signalet.