Avatar billede danm Nybegynder
26. september 2007 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overføre domæne til egen webserver

Jeg har efterhånden et pat hjemmesider som jeg nu vil overføre til min egen dedikeret server (når jeg lige får den bestilt et sted). Hvordan får man sit domænenavn registreret sådan at det læses fra min egen webserver (det jeg mener er, at når folk åbner min hjemmeside, læses den fra min webserver i stedet for at prøve at læse den fra min nuværende webhost)?
Er det ikke noget man skal registrere et eller andet sted?
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. september 2007 - 15:01 #1
Du beder din webhost om, at ændre records for domænet så det peger hen på den IP din egen server har.

Du skal lade domænerne blive hos nogle registratorer, det kan være din udbyder, gratisdns og lign.

Så snart det er gjort så vil det fungere fra din egen server
Avatar billede danm Nybegynder
05. januar 2008 - 15:09 #2
Hov, har helt glemt at lukke tråden.

Tak for svar bacardil, og smid endelig svar.. Så kan jeg lige lukke (o=
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. januar 2008 - 15:49 #3
Svar