Avatar billede carlt Seniormester
25. september 2007 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tænd/sluk skærmen samtidig med PC

Jeg kunne tænke mig, at skærmen tænder (og slukker) samtidig med at jeg tænder (og slukker) PC´en.
Jeg véd det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan.
Nogen, der vil hjælpe?
Mvh
carlt
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2007 - 12:16 #1
Via en usb-skinne
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 12:21 #2
det kan du hvis strømforsyningen i din pc har to stik bag på pc`en
et til strømmen, og så et hvor du sætter strømkablet fra skærmen til.

hvis ikke din pc har strømudgang til skærm,
så kan du bruge sådan en "usb el sparre skinne"
http://mobilnet.dk/product.asp?product=39
(fås også masser af andre steder)

for du mener vel ikke bare at få skærmen til at gå i pause
nogen skærme har jo indbygget at de føler om der kommer skærmsignal fra pc`en og hvis der ikke gør så går de i sleep funktion, hvor de ikke bruger ret meget strøm, men lidt bruger de jo altid, så det andet er bedre
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2007 - 12:34 #3
gurli->> Det er ikke rigtig, da der på ATX psuèr altid er strøm på stikket.
Avatar billede carlt Seniormester
25. september 2007 - 16:15 #4
I når vel stort set frem til samme løsning, så hvis det er i orden med jer begge, at I deler, skal "peet-49" lægge etsvar.
Tak for hjælpen.
carlt
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2007 - 16:22 #5
:)