Avatar billede keeem Nybegynder
24. september 2007 - 21:17 Der er 3 kommentarer

Lav egen WebShop?

Hej derude

Jeg ville høre om der er nogen af Jer som har erfaringer med, at lave en webshop, med dankortbetaling og det hele (Her menes sikker betaling, indkøbskurv osv.).
Jeg er selv inde i flere programeringssprog, men vil høre om der er nogen, der ved hvor man kan finde nogle tutorials, undervisningsmateriale, bøger eller andet omkring emnet. Har søgt forgæves efter det hele, og det tætteste jeg er kommet på det, er at lave en indkøbskurv i PHP, men så mangler alt resten med betaling osv jo.

Jeg skal ikke ud og købe en webshop, da jeg som sagt selv har erfaring med at programere og designe.

Håber nogen kan hjælpe :)

På forhånd tak...
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 21:18 #1
Med hensyn til Dankort betaling, så er det lidt forskelligt hvilken data man skal sende til den Betalingsgateway man bruger.
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2007 - 22:06 #2
http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/productCd-0764584642.html

Med denne bog får du en rigtig god gennemgang af shop-delen - den eneste mangel er dankort, men firkantet set er det bare en ekstra side i bestillingsdelen og hvordan det skal implementeres afhænger lidt af udbyder som også leif skriver.

Hele koden kan downloades så hvis du ikke vil læse bogen kan du nøjes med at tage et kig på koden (som dog er .NET).
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2007 - 10:55 #3
kommet videre?