Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
24. september 2007 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Html kode: link

Jeg vil gerne lave et link som åbner en ny side i en angivet størrelse

Hvad skal jeg sætte på :
<a href="side1.htm" target="_BLANK">
Link til en side</a>

Kan jeg sætte noget height="200" bredde="100"  ???
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
24. september 2007 - 16:26 #1
måske skulle du ha oprettet tråden i programmerings kategorien.

Men det er noget Javascript du ska ha fat i >

<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('side1.htm', 'MyWindow', 'width=100,height=200'); return false;">Link til en side</a>
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
24. september 2007 - 16:31 #2
og den her ligner et normalt browser vindue

<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('http://google.dk', 'MyWindow', 'toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=800,height=800'); return false;">Link til en side</a>
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
24. september 2007 - 16:50 #3
Det virker opret svar.

Har du også en ide til hvordan jeg sletter stregen under linket, hvordan kan jeg f.eks. integrere dette i linket:

<a href=”link.htm” onFocus="this.blur()">Link til dinside.dk</a>
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
24. september 2007 - 16:54 #4
Jo det er bare noget style/css, nu vælger vi bare almindelig html style >

<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('http://google.dk', 'MyWindow', 'toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=800,height=800'); return false;" style="text-decoration: none;">Link til en side</a>

+ svar ;)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
24. september 2007 - 17:01 #5
Takker. Spørgsmål lukket.