Avatar billede rille101 Nybegynder
24. september 2007 - 12:47 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken db til webshop

Hej.
Jeg har indtil videre lavet mine websider i ASP og ACCESS.
Det har fungeret fint, skal siges at websiderne typisk har været til lokale foreninger med max 250 besøgende pr. dag.

Nu skal jeg til at lave min første webshop m. dankortbetaling, samt 5000 varer og måske mere.

Så er mit spm:
Er det nu jeg skal skifte fra ACCESS til evt. MySQL?
Ville ACCESS stadig kunne følge med? Synes nemlig at kunne forstå at ACCESS har sine begrænsninger mht. antallet af records, samt antallet af samtidige brugere.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2007 - 12:52 #1
Jeg ville vælge en rigtig database som MySQL eller MSSQL.
Avatar billede rille101 Nybegynder
24. september 2007 - 12:55 #2
OK, er det af samme grund som mine nævnte formodninger?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2007 - 13:02 #3
Korrekt.. Access er ikke bygget som en database, men er god til meget andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 15:20 #4
Til flere opdaterende brugere er en database server absolut bedre end en fil database.

Hvis du selv hoster kan du frit vaelge database (der er endnu flere muligheder end
de allerede naevnte).

Men hvis du skal have hostet paa et web hotel skal du jo vaelge noget som de understoetter.
Avatar billede rille101 Nybegynder
24. september 2007 - 15:30 #5
Det kunne tyde på, at jeg må sætte mig ned og finde ud af hvordan MySQL virker...
Er det muligt at hente sin MySQL db ned på sin computer (sikkerhedskopiere)?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 15:57 #6
Dit web hotel har sikkert PHPMyAdmin hvor du kan hente en dump du kan loade
paa din egen PC.
Avatar billede rille101 Nybegynder
24. september 2007 - 16:21 #7
Jeps. har lige fundet en vejledning på deres hjemmeside
Avatar billede rille101 Nybegynder
24. september 2007 - 16:28 #8
Kom til at tænke på:
Hvis jeg nu vil lave en webshop, er MySQL så tilstrækkelig? eller skal man over i en betalingsDB som MS SQL?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. september 2007 - 16:34 #9
MySQL er fuldt ud tilsträkkeligt.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2007 - 16:36 #10
medmindre du forventer en meget stor database, med rigtig mange forespørgsler/opdateringer, burde MySQL være rigeligt ... og ellers er MS SQL ikke løsningen, men nok nærmere Oracle eller DB2.

Fordelen ved MS SQL er at de har et langt flottere administrationsinterface, samt at de tilbyder et par tekniske detajler som MySQL (endnu) ikke har ... som f.eks.  Stored Procedures...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 17:00 #11
MySQL 5 har faktisk SP.

Men det er langtfra sikkert at et web hotel er paa version 5.
Avatar billede rille101 Nybegynder
25. september 2007 - 15:19 #12
Hvis jeg nu vil sikre mig selv bedst ved at bruge den mest udbedte, ville MySQL også her kunne gøre det?
Mit webhotel bruger MySQL, gør de fleste andre også det?
At det er gratis er jo altid en force, også for webhotellerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 15:47 #13
Jeg kender ikke en statistik, men MySQL er meget udbredt paa web hoteller.
Avatar billede rille101 Nybegynder
25. september 2007 - 16:32 #14
Det tror jeg også.
Mange tak for hjælpen. MySQL it is.
Vil I smide et svar inden fredag, så får I points der...

hvis nogen af jer har forstand på MySQL i ASP er i mere end velkomne til at hjælpe mig i denne her.
http://www.eksperten.dk/spm/798136
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2007 - 02:28 #15
svar fra mig
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
26. september 2007 - 06:37 #16
svar
Avatar billede rille101 Nybegynder
28. september 2007 - 12:45 #17
God weekend!